حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

هفته دولت تبیین دستاوردها و امیدآفرینی

هفته دولت تبیین دستاوردها و امیدآفرینی

هفته دولت بهترین فرصت برای تبیین دستاوردها و امیدآفرینی در بین مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، هفته اول شهریور به عنوان هفته دولت نامگذاری شده و فرصتی است تا دولت‌مردان با الگوگیری از شهیدان رجایی و باهنر در راستای خدمت به مردم گام بردارند.


شهیدان رجایی و باهنر در دوران خدمت خود با روحیه‌ای جهادی و با از خودگذشتگی در راستای خدمت به مردم همه تلاش خود را به کار گرفتند و در مسیر خدمت هم به شهادت رسیدند لذا امروز هه دولت‌مردان با الگوگیری از این شهیدان می‌توانند برای تحقق اهداف انقلاب نظام تلاش کنند.


هفته دولت فرصتی برای تبیین دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در بخش‌های مختلف است، دستاوردهایی که به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران مضاعف شده و در هر حوزه‌ای این دستاوردها توانسته تحولی عظیم را ایجاد نماید.


هرساله در هفته دولت پروژه‌هایی در عرصه‌های مختلف کلنگ‌زنی و افتتاح می‌شود که با بهره‌برداری از آن‌ها فرصت‌های اشتغال نیز برای افراد جویای کار فراهم می‌شود و از این ایام باید برای تبیین دستاوردها و پیشرفت‌ها به خوبی استفاده کرد.


لرستان استانی است که به گفته مسئولان، تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله دارد اما با مروری کوتاه به خوبی می‌توان دستاوردهای دولت را در بخش‌های مختلف مشاهده کرد و باید تلاش کرد تا با فعال کردن ظرفیت‌های استان، این دستاوردها مضاعف گردد.


در دولت سیزدهم خدمت‌رسانی به مردم و ایجاد زیرساخت‌ها با جهش بسیار زیادی همراه بود به‌طوری که در حوزه برق، آبرسانی، گازرسانی، پروژه‌های بهداشتی و درمانی، آموزشی، احیای واحدهای تولیدی شاهد خدمات بسیار گسترده‌ای بودیم.

هفته دولت تبیین دستاوردها و امیدآفرینی

احیای ۳۵ واحد تولیدی در لرستان

بهمن جعفری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: احیای واحدهای تولیدی راکد از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم در استان لرستان بود و تعدادی واحد تولیدی با احیای مجدد توانستند به چرخه تولید بازگردند و علاوه بر رونق تولید، سبب ایجاد اشتغال شوند.


وی افزود: در دولت سیزدهم با برگزاری جلسات مختلف و پیگیری‌هایی که صورت گرفت ۳۵ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند که برخی از این واحدها سال‌های سال تعطیل بودند ولی خوشبختانه احیا شدند.


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت لرستان تصریح کرد: ۳۲۹ واحد تولیدی در استان همچنان تعطیل هستند که یک‌سوم این واحدها باتوجه به شرایطی که دارند، قابلیت احیا را دارند که امیدواریم به چرخه تولید برگردند.

 

۵۲۰ میلیارد پروژه در دولت شهید رئیسی اجرا شد 
 
بهرام دلفان رئیس دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به خدمات دولت سیزدهم در استان، تصریح کرد: دولت سیزدهم توجه زیادی به پروژه‌های بهداشتی و درمانی داشت که در طول مدت سه سال فعالیت دولت شهید رئیسی، با اعتباری بالغ‌بر ۵۲۰ میلیارد تومان، موفق شدیم ۱۱۲ پروژه را در استان افتتاح کنیم که در اختیار شهروندان قرار گیرد و بتوانند از خدمات درمانی و بهداشتی استفاده نمایند.


دلفان بیان کرد: از مهم‌ترین مطالبات مردم استان پروژه‌های بیمارستانی گهر دورود، نیایش خرم‌آباد و رازی کوهدشت بود که خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته این سه پروژه بزرگ بهداشتی درمانی در دولت سیزدهم با پیشرفت خوبی همراه شدند ولی در مجموع حدود ۵۰ پروژه در دست احداث است که با بهره‌برداری از آن‌ها تحول بزرگی در حوزه بهداشتی و درمانی و افزایش تخت‌های بیمارستانی صورت می‌گیرد.

هفته دولت تبیین دستاوردها و امیدآفرینی

اتصال ۲۸۰۰ روستا به برق

مهران امیری مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: در حوزه برق‌رسانی اقدامات خوبی صورت گرفته که هرساله این خدمات گسترده‌تر می‌شود و تلاش بر این است که بتوانیم بهترین خدمات را به مشترکان برق در حوزه خانگی، تجاری، کشاورزی و صنعتی ارائه دهیم.

وی افزود: بخش قابل توجهی از خدمات در حوزه روستایی است که امروز بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا از نعمت برق برخوردار هستند اما در دولت سیزدهم خدمت‌رسانی در این حوزه نیز با افزایش همراه بود به‌طوری که ۳۰ روستا به شبکه برق وصل شدند.


مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: در راستای ارائه خدمات به مشترکان برق امسال ۴۱ دستگاه ترانس با هزینه‌ای بالغ‌بر ۲۸ میلیارد تومان جهت رفع ضعف ولتاژ در مناطق شهری انجام شده است، همچنین ۱۰ کیلومتر شبکه ۲۰ ولت به مبلغ ۲۸ میلیارد تومان احداث شد.


وی افزود: جهت بهسازی و رفع ضعف ولتاژ ۴۰ روستا در سطح استان نیز ۲۳ میلیارد تومان هزینه شده که شامل هشت کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۳ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، نصب ۶۲۴ دستگاه چراغ برق و نصب ۲۲ دستگاه ترانس است.


مدیرعامل شرکت توزیع برق لرستان تصریح کرد: از دیگر اقدامات انجام شده برق‌رسانی به دو روستای فاقد برق بود که با اعتبار ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا شد، علاوه بر این برق‌رسانی به ۹۵۴ واحد مسکونی در شهرهای خرم‌آباد، پلدختر، ازنا و چگنی در قالب نهضت ملی مسکن با هزینه ۲۶ میلیارد تومان انجام شده است.

هفته دولت تبیین دستاوردها و امیدآفرینی

۱۱۸ پروژه گازرسانی در هفته دولت افتتاح شد

کرم گودرزی مدیر عامل شرکت گاز لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: ضریب نفوذ گازرسانی در حوزه روستایی بیش از ۹۸ و در مناطق شهری ۹۹ درصد است که هر ساله تعدادی روستا گازرسانی می‌شوند.


وی افزود: در دولت سیزدهم بیش از ۴۳۰ روستا گازرسانی شد، همچنین گازرسانی به یک‌هزار و ۴۷۷ واحد تولیدی و صنعتی انجام شد. 


مدیر عامل شرکت گاز لرستان تصریح کرد: امسال همزمان با هفته دولت، گازرسانی به ۳۳ روستا و ۸۵ واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی با اعتباری بالغ‌بر ۹۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 

بهره‌مندی ۳۲۰ روستا از آب پایدار

یاسر اکبریان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: جهاد آبرسانی یکی از مهم‌ترین اقدامات دولت سیزدهم بود که در بسیاری از شهرهای کشور اجرا شد که در لرستان، در فاز اول آبرسانی به ۱۶۱ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۷۸ هزار نفر صورت گرفت و روستاهای زیادی از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند شدند.


وی افزود: در حال حاضر آبرسانی به ۱۶۲ روستای دیگر هم در دستور کار قرار دارد که با اجرای این پروژه بخش قابل توجهی از روستاهای استان به شبکه آب و فاضلاب متصل می‌شوند و می‌توانند از این خدمات بهره‌مند شوند.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: در مجموع با اجرای طرح جهاد آبرسانی در استان لرستان، ۳۲۳ روستا از نعمت آب شرب پایدار و سالم بهره‌مند خواهند شد که این به برکت دولت سیزدهم است.


لازم به ذکر است که امسال همزمان با هفته دولت بیش از ۵۰۰ پروژه مختلف در استان به بهره‌برداری رسید.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از