حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
معاون جهاد کشاورزی لرستان:

کاهش جوجه‌ریزی در لرستان صحت ندارد

کاهش جوجه‌ریزی در لرستان صحت ندارد

معاون جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه کاهش جوجه‌ریزی در لرستان صحت ندارد گفت: نیاز مصرفی مرغ در لرستان روزانه 2 میلیون و 800 هزار قطعه است که ما در این ماه 3 میلیون و 400 هزار قطعه تولید داشتیم.

صادق اسدالهی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» در رابطه با آخرین وضعیت بازار مرغ در لرستان اظهارداشت: از لحاظ تامین مرغ مورد نیاز مردم استان، مشکلی وجود ندارد اما برخی از مرغ‌فروشان سطح بازار برای رسیدن به سود بیشتر اقدام به قطعه‌بندی مرغ می‌کنند که این مشکلاتی ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه کاهش جوجه‌ریزی مرغ در لرستان صحت ندارد افزود: در بحث جوجه‌ریزی نیز مشکلی در لرستان نداریم و نیاز مصرفی مرغ مردم لرستان روزانه دو میلیون و 800 هزار قطعه است که ما در این ماه سه میلیون و 400 هزار قطعه تولید داشتیم.

معاون جهاد کشاورزی لرستان عنوان کرد: تقریباً نیاز ماهانه مردم استان چهار هزار تا چهار هزار و 500 تن است اما همیشه و پنج هزار و 300 تن تا پنج هزار و 800 تن تولید داریم و معمولاً هزار و 200 تا هزار و 300 تن به خارج از استان ارسال می‌شود.

وی دررابطه با افزایش قیمت مرغ در لرستان نیز عنوان کرد: شب گذشته قیمت مرغ برای هر یک کیلوگرم 83 هزار تومان تعیین شد که این مبلغ سه تا چهار هزار تومان پایین تر از قیمت مرغ در استان‌های همجوار است.

اسدالهی بیان کرد: بعید می‌دانم قیمت مرغ افزایش بیشتری پیدا کند، اگر هم افزایش یابد در حد یکی دو هزار تومان است اما احتمالاً اواخر ماه قیمت مرغ در استان لرستان روند کاهشی داشته باشد.

وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته نیز مرغ به اندازه کافی در بازار استان موجود بود اما مردم شنیده بودند که قیمت مرغ افزایش پیدا می‌کند به همین جهت اقدام به خرید مرغ بیش از حد نیاز خود کرده بودند به طوری که دو برابر نیاز بازار مرغ توزیع شده بود اما با افزایش خرید مردم رو به رو شدیم.

معاون جهاد کشاورزی لرستان اظهارداشت: طی دو روز گذشته جوجه‌ریزی فوق‌العاده خوبی در استان داشتیم به‌طوری که در این دو روز 560 هزار قطعه جوجه‌ریزی شد

وی افزود: برنامه‌ریزی انجام شده که از 15 آذر تا 20 دی جوجه‌ریزی استان را به چهار میلیون و 600 هزار قطعه برسانیم و مردم مشکلی نداشته باشند.

 اسدالهی عنوان کرد: در استان لرستان 628 واحد مرغداری وجود دارد که از این تعداد خط تولید 574 واحد فعال است.

انتهای خبر/

 

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از