حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
کارشناس طبیعت‌گردی میراث فرهنگی لرستان:

۴۳۰ روستای لرستان ظرفیت گردشگری دارند

۴۳۰ روستای لرستان ظرفیت گردشگری دارند

کارشناس طبیعت‌گردی میراث فرهنگی لرستان گفت: ۴۳۰ روستای لرستان ظرفیت گردشگری دارند و دارای جاذبه طبیعی و معماری ویژه بوده که شناسایی شده‌اند.

محمد عزیزی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: استان لرستان دارای جاذبه‌های طبیعی بسیار زیادی است که این جاذبه‌ها در بیشتر روستاها سبب شده تا به عنوان یکی از مناطق مهم گردشگری محسوب شوند.

وی افزود: در سطح استان بیش از ۴۳۰ روستا که از ظرفیت گردشگری برخوردار هستند، شناسایی شده که این مناطق می‌توانند به عنوان محورهای گردشگری قرار گیرند و گردشگران با سفر به این مناطق از جاذبه‌های طبیعی دیدن نمایند.

کارشناس طبیعت‌گردی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان تصریح کرد: در همین راستا با بنیاد مسکن روستایی جلساتی برگزار شده که در قالب این برنامه یک تفاهم‌نامه مشترک منعقد گردد که روستاهای گردشگرپذیر معرفی شوند و طرح مطالعاتی آنها صورت گیرد تا سال آینده اعتباراتی برای توسعه زیرساخت‌های آنها در نظر گرفته شود.

عزیزی بیان کرد: اکثر روستاهای هدف گردشگری استان از نظر زیرساختی مشکلی ندارند و راه، آب و برق، گاز و برخی از امکانات را دارند ولی تلاش ما این است که باتوجه به اینکه این روستاها مسیر گردشگری هستند و گردشگران از آنها بازدید می‌کنند، باید امکانات زیرساختی به عنوان خدمات گردشگری فراهم گردد و اینکه گردشگر به راحتی بتواند به جاذبه دسترسی داشته باشد.

وی عنوان کرد: روستاهایی که قابلیت گردشگری دارند از نظر معماری بی‌نظیر بوده که در کارگروه استانی مطرح می‌شوند و اقداماتی صورت می‌گیرد تا اعتبارات مورد نیاز برای افزایش زیرساخت‌ها در این روستاها فراهم شود.

کارشناس طبیعت‌گردی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: بیش از ۱۲ روستای هدف گردشگری در استان وجود دارد که هرساله میزبان گردشگران هستند ولی روستاهای زیادی قابلیت گردشگری دارند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از