حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

۹ دی، حماسه‌ای برخاسته از بصیرت

۹ دی، حماسه‌ای برخاسته از بصیرت

۹ دی، حماسه‌ای برخاسته از بصیرت بود که سبب شد فتنه‌گران به زباله‌دان تاریخ فرستاده شوند و فتنه دشمن خنثی گردد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» در سال ۸۸ فتنه‌گران و دشمنان به بهانه انتخابات، توطئه‌ای بسیار پیچیده را با هدف براندازی از مدت‌ها قبل طراحی کرده بودند و با استفاده از معاندان و افرادی سعی داشتند تا این توطئه را آنگونه که در نظر دارند در کشور پیاده کنند.

معاندان و ضدانقلاب در فتنه سال ۸۸ دست به هتک‌حرمت و توهین به مقدسات زدند و در روز عاشورا نیز حرمت‌شکنی کردند که مردم تاب دیدن این توهین‌ها را نداشته و تصمیم گرفتند با خروش خود، فتنه‌گران را به زباله‌دان تاریخ بفرستند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران چند روز بعد از برگزاری انتخابات با سخنرانی خود، نقشه دشمن را نقش برآب کرد و مردم در لبیک به فرامین رهبری به صحنه آمدند و به همه جهان نشان دادند تا جان در بدن دارند پای ارزش‌ها، ولایت‌فقیه و انقلاب ایستاده و هیچگاه دست از پشتیبانی از انقلاب و نظام برنخواهند داشت.

در روز ۹ دی مردم با حضور خود حماسه‌ای بی‌نظیر را خلق کردند و با حضور خود در صحنه با آرمانها و ارزشهای انقلاب بیعتی دوباره نموده و این روز یوم‌الله و روزی تاریخی برای ملت ایران است.

 

حضور عاشورایی مردم ایران، فتنه ۸۸ را خاموش کرد

حجت‌الاسلام والمسلمین علی درویشی نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به حماسه بزرگ ۹ دی، اظهارداشت: در حماسه ۹ دی شاهد حضور عاشورایی ملت ایران بودیم، مردم حماسه‌ساز و ولایت‌مدار در این روز به میدان آمدند و آتش فتنه را خنثی کردند که این روز نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ۹ دی نماد عزت، استقلال و سربلندی ملت ایران است، افزود: مردم در این روز با حضور خود اعلام کردند که تا پای جان برای حفظ اصول ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران ایستاده و با صدای بلند فریاد زدند که اگر دشمن بخواهد در برابر دین آنها بایستد، با همه توان از دین و ارزش‌ها دفاع می‌کنند.

 نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان تصریح کرد: ۹ دی در واقع مجموعه حقایق و حماسه‌ای بود که مردم ما آن را آفریدند که این حماسه در سال ۸۸ شاخصه‌هایی داشت که یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های آن، بصیرت بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی عنوان کرد: هر ملتی که بخواهد به پیشرفت برسد باید حتماً بصیرت داشته باشد لذا در طول این مسیر دشمنان فتنه‌هایی را ایجاد می‌کنند که بتوانند مانع پیشرفت شوند اما در نهایت، بصیرت مردم راهگشاست که نمونه آن را در حماسه ۹ دی سال ۸۸ مشاهده کردیم.

وی یادآورشد: در انقلاب‌های مخملی و رنگی کشورهای دیگر در دنیای غرب، این انقلابها به وسیله فتنه ایجاد شده و از همین رو شیطان بزرگ برای براندازی در کشور ما سعی داشت تا با استفاده از فتنه به هدفش برسد اما آنچه که مانع شد دشمن به هدفش برسد، بصیرت مردم بود و مردم با آگاهی و بصیرت توانستند حماسه‌ای تاریخی و ماندگار را رقم بزنند.

 

انقلاب اسلامی ایران، پیوند ناگسستنی با عاشورا دارد

نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان با بیان اینکه تجلی ایمان و حراست از انقلاب و ارزش‌ها از مهم‌ترین دستاوردهای این حماسه تاریخی است، گفت: در فتنه سال ۸۸ ضدانقلاب و دشمنان به ارزش‌ها و مقدسات توهین‌هایی کردند اما ملت ایران در یک صف واحد قدم نهاده و ثابت کردند که انقلاب اسلامی ایران، پیوند ناگسستنی با عاشورا دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی عنوان کرد: از دیگر شاخصه‌های مهم حماسه ۹ دی می‌توان به دشمن‌شناسی اشاره کرد که در طول دوران انقلاب هر کجا مردم احساس کردند که دشمن در برابر آنها ایستاده، با استفاده از دشمن‌شناسی توطئه دشمن را از بین بردند.

وی بیان کرد: دشمنان در فتنه سال ۸۸ اصول و ارزش‌های زیادی مانند اصول قانون اساسی و وفاداری به نظام را زیر سوال بردند اما قیام ۹ دی همه اینها را نقش برآب کرد از همین رو ۹ دی یک الگوست که اگر دشمنان بخواهند در برابر آرمانها بایستند، ما با استفاده از همان الگوی قیام ۹ دی در برابر آنها خواهیم ایستاد و توطئه آنها را به خودشان برمی‌گردانیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه لرستان اظهارداشت: وحدت و انسجام، ولایت مداری، اراده مردم، توجه به ارزش‌ها از مهم‌ترین ویژگی‌هایی بود که توانست حماسه ۹ دی را رقم بزند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی با اشاره به اینکه شیوه‌ها و ابزار دشمن در حال تغییر است، افزود: دشمن سعی می‌کند تا هر بار از شیوه‌ای پیچیده‌تر برای اهداف خود استفاده کند اما باید از الگوی گذشته درس بگیریم و جریان‌های فکری و سیاسی که به دنبال این هستند تا حماسه ۹ دی را از ذهن مردم پاک کنند بدانند که هیچگاه این اتفاق رخ نخواهد داد و به فرموده رهبری این حماسه ماندگار است و مردم در بزرگداشت مراسم ۹ دی حضور پرشوری خواهند داشت.

 

مراسم ۹ دی در ۱۸ نقطه استان برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا غلامی سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: مراسم گرامیداشت ۹ دی همزمان با سراسر کشور در ۱۸ شهرستان و بخش استان لرستان برگزار خواهد شد که این مراسم همراه با سخنرانی خواهد بود.

وی افزود: همزمان با هفته بصیرت در استان بالغ‌بر ۲۸۴ برنامه برگزار خواهد شد که تلاش شده همه برنامه‌ها متناسب با ایام حماسه ۹ دی و سالروز شهادت شهید سلیمانی باشد و این برنامه‌ها با محوریت جهادتبیین و روشنگری برگزار شود.

سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان با تاکید بر برگزاری پرشور مراسم ۹ دی در شهرهای استان، گفت: همان اندازه که ۹ دی توانست فتنه و توطئه دشمن را در سال ۸۸ خنثی نماید، گرامیداشت این مراسم هرساله سبب می‌شود تا بسیاری از فتنه‌های دشمن نقش برآب شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامی خاطرنشان کرد: از همه مردم غیور و ولایتمدار استان دعوت می‌شود تا با حضور خود در مراسم ۹ دی بار دیگر پایبندی خود را به نظام و انقلاب و ارزشها نشان دهند و بار دیگر با حضور خود مشت محکمی بر دهان دشمنان بکوبند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از