حالت تاریک
  • یکشنبه, 1403/05/07 شمسی | 2024/07/28 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

دانش‌آموزان روستاهای الیگودرز همچنان چشم‌انتظار رسیدن معلم

دانش‌آموزان روستاهای الیگودرز همچنان چشم‌انتظار رسیدن معلم

دانش‌آموزان برخی از روستاهای الیگودرز با گذشت نزدیک یک ماه از سال تحصیلی جدید، همچنان چشم‌انتظار رسیدن معلم هستند.

به گزارش سفیرافلاک، هرساله ماه مهر و سال تحصیلی جدید با شور و اشتیاق خاصی برای دانش‌آموزان شروع می‌شود و با نواخته‌شدن زنگ مهر و مدرسه، فصل جدیدی از درس و تحصیل برای دانش‌آموزان آغاز می‌شود اما ماه مهر برای همه دانش‌آموزان اینگونه آغاز نمی‌شود و به خاطر محرومیت‌هایی که در محل زندگی خوددارند، روزها و شاید ماه‌ها باید چشم‌انتظار معلم باشند تا چراغ مدرسه آن‌ها روشن شود.

دانش‌آموزان برخی از روستاهای الیگودرز که عمدتاً در مناطق صعب‌العبوری سکونت دارند هرساله به دلیل محرومیت‌های زیرساختی، سال تحصیلی جدید را معمولاً با یک تأخیر طولانی آغاز می‌کنند و روزها باید چشم‌انتظار باشند تا معلم مدرسه از راه برسد.

از طرفی محرومیت و نبود مدرسه راهنمایی سبب شده تا تحصیل اکثر دانش‌آموزان این روستاها به مقطع ابتدایی ختم شود و درس و مدرسه را برای همیشه کنار بگذارند.

امسال نیز دانش‌آموزان برخی از روستاهای منطقه بزنوید در بخش بشارت الیگودرز، باگذشت یک ماه از سال تحصیلی جدید هنوز معلم ندارند و در کلاس‌های سرد و خاموش آن‌ها، هنوز خبری از شور و شوق مدرسه نیست.

خداداد حسنی دهیار روستاهای پز الیگودرز در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک، اظهارداشت: باگذشت نزدیک یک ماه از سال تحصیلی جدید، دانش‌آموزان روستاهای پز الیگودرز و چندین روستای دیگر ازجمله لیروک، الون، دره چین و ... معلم ندارند.

 

دانش‌آموزان روستاهای الیگودرز همچنان چشم‌انتظار معلم

وی افزود: تنها سه روستای پز حدود ۱۰۰ دانش‌آموز دارند که همچنان منتظر معلم هستند، البته دانش‌آموزان این روستاها هرساله این مشکل رادارند و معمولاً دو ماه از سال تحصیلی می‌گذرد که معلم در سر کلاس درس حضور پیدا می‌کند.

دهیار روستاهای پز الیگودرز عنوان کرد: امسال نیز برای رفع این مشکل از آموزش‌وپرورش پیگیری کردم که گفتند فعلاً معلم نیست.

وی به حضور به‌موقع معلم در روستاها تأکید کرد و گفت: سال گذشته نیز پس از چند ماه یک معلم خرید خدمت با حقوق کم برای تدریس ۶ پایه به روستا آمد، درصورتی‌که اهالی روستا انتظار دارند آموزش‌وپرورش در بحث آموزش دانش‌آموزان تبعیضی قائل نشود.

حسنی عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون دکل مخابرات این روستاها قطع است و تلفن همراه آنتن‌دهی ندارد، با توجه به وجود این مشکلات و محرومیت‌هایی که در این روستا وجود دارد بسیاری از روستائیان مجبور هستند به شهرها مهاجرت کنند که این به‌مرور تخلیه روستاها را در پی دارد.

 

محرومیت و ترک تحصیل دانش‌آموزان

وی تصریح کرد: دانش‌آموزان روستاهای این مناطق به دلیل نبود مدرسه راهنمایی تنها می‌توانند تا مقطع ابتدایی و پایه ششم درس بخوانند بنابراین مجبور به ترک تحصیل می‌شوند، برخی نیز که توان مالی دارند در شهر برای بچه‌هایشان خانه اجاره می‌کنند که آن‌ها هم سرپرست می‌خواهند.

پارسا نصب بخشدار بزنوید در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک در رابطه با نبود معلم در برخی از روستاهای این بخش اظهارداشت: هم‌اکنون دانش‌آموزان حدود ۲۰ روستا معلم ندارند اما به‌زودی معلم در این روستاها حضور پیدا می‌کند.

وی افزود: تقسیم‌بندی در حال انجام است و تا آخر این هفته یا نهایتاً روز شنبه معلمان در مدارس این روستاها حاضر می‌شود.

ازآنجاکه تأخیر در شروع درس و مدرسه، انگیزه تحصیل دانش‌آموزان را کم می‌کند می‌طلبد مسئولان آموزش‌وپرورش فکر اساسی برای دانش‌آموزان این مناطق روستایی داشته باشند تا هرساله این دانش‌آموزان چشم‌انتظار معلم نباشند و مانند سایر دانش‌آموزان از اول مهر در مدرسه و کلاس درس به روی آن‌ها باز باشد.

 انتهای خبر/

دانش‌آموزان روستاهای الیگودرز همچنان چشم‌انتظار رسیدن معلم

دانش‌آموزان روستاهای الیگودرز همچنان چشم‌انتظار رسیدن معلم

دانش‌آموزان روستاهای الیگودرز همچنان چشم‌انتظار رسیدن معلم

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از