حالت تاریک
  • شنبه, 1403/02/15 شمسی | 2024/05/04 میلادی

آقامیرزایی برای دومین‌بار المپیکی شد

آقامیرزایی برای دومین‌بار المپیکی شد

علی آقا میرزایی با کسب مدال برنز مسابقات قایقرانی آب‌های آرام آسیا ایران را صاحب چهارمین سهمیه بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، در چهارمین و آخرین روز از مسابقات قایقرانی آب‌های آرام قهرمانی آسیا و انتخابی قاره‌ای المپیک در توکیوی ژاپن، علی آقا میرزایی در فینال کایاک هزار متر مردان با وجود کسب نشان برنز با توجه به قوانین موجود به‌عنوان دومین قایقران آب‌های آرام کشورمان صاحب سهمیه حضور در بازی‌هایی المپیک پاریس شد.

علی آقا میرزایی در فینال کایاک ۱۰۰۰ متر مردان در رقابت با حریفانی از سنگاپور، ازبکستان، ژاپن، چین، قزاقستان، عراق و کره رقابت کرد و با زمان ۳:۵۰.۲۸۲ دقیقه به‌عنوان قایق سوم از خط عبور کرد و با کسب مدال برنز مسابقات جواز حضور در المپیک پاریس را کسب کرد.

با توجه به کسب سهمیه قایق دونفره قزاقستان و طبق قوانین فدراسیون جهانی و اینکه اولویت سهمیه با قایق گروهی است و با توجه به اینکه قایق تک‌نفره قزاقستان دوم شده بود، دومین سهمیه المپیکی ماده کایاک مردان به نفر سوم تعلق گرفت. به‌این‌ترتیب آقا میرزایی باوجود کسب مدال برنز صاحب سهمیه المپیک شد. در هر ماده دو قایق راهی بازی‌های پاریس شدند.

علی آقا میرزایی با کسب این سهمیه برای دومین‌بار متوالی راهی بازی‌های المپیک می‌شود. پیش‌ازاین در تاریخ قایقرانی کشورمان محسن شادی در روئینگ دو بار در این رویداد حاضر بوده و آقا میرزایی دومین پاروزنی است که شانس شرکت در دو المپیک پی‌درپی را به دست آورده است.

صبح امروز محمد نبی رضایی قایقران جوان ماده کانو هم موفق شد صاحب سهمیه حضور در بازی‌های المپیک فرانسه شود.

پیش‌ازاین در جریان آخرین روز از رقابت‌های قایقرانی روئینگ قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک که هم‌زمان در کشور کره جنوبی در جریان است، فاطمه مجلل در روئینگ تک نفره زنان و تیم دو نفره زنان کشورمان در روئینگ متشکل از مهسا جاور و زینب نوروزی دو سهمیه با ارزش را برای ایران به دست آورده بودند.

با پایان یافتن این دو رویداد، قایقرانی کشورمان با چهار قایق در رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس فرانسه شرکت خواهد کرد.

انتهای خبر/

منبع: مهر

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از