حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/27 شمسی | 2024/10/18 میلادی
محور مقاومت به یک مکتب تبدیل شده است
نماینده ولی‌فقیه در لرستان:

محور مقاومت به یک مکتب تبدیل شده است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: محور مقاومت به یک مکتب تبدیل شده است و با ایستادگی، دشمن را نابود می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد، اظهار داشت: یک سال از عملیات طوفان‌الاقصی گذشت و پرچم فلسطین بعد این عملیات جهانی شد و تنفر از رژیم صهیونیستی افزایش یافت که حاصل این عملیات بزرگ بود.

وی با اشاره به اینکه مقاومت یک مکتب شده است، افزود: شیطان بزرگ به همراه هم‌پیمانان اروپایی خود به دنبال عادی‌سازی روابط با این رژیم غاصب بود که نقشه برای همه مسلمانان و سرزمین‌های اسلامی داشت اما طوفان‌الاقصی و محور مقاومت از کشورهای مختلف و همچنین وعده‌های صادق، نیزه‌ای را در چشم ظالمان فرو بُرد.

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: رژیم صهیونیستی، آمریکا و حامیان آن‌ها در این اتفاقات اخیر در جنایاتی که انجام دادند، زشت‌ترین کارنامه را در تاریخ برای خود به‌جا گذاشتند و امروز منفورترین انسان‌ها در دنیا هستند.

شاهرخی اظهار داشت: شیطان بزرگ با همه توان به میدان آمده است تا محور مقاومت را تسلیم کند اما اراده‌های ملت مسلمان ایران و دیگر ملت‌های آزادی‌خواه از کوه‌ها هم استوارتر است و باید با اراده استوار، دشمن را نابود کرد.

وی با بیان اینکه جوانان گنجینه‌هایی از دانایی و توانایی هستند، افزود: این جوانان، ایران و اسلام را دوست دارند و دارای ایده‌ها و ابتکارات ستودنی بوده، همچنین پشتکار در خدمت بی‌منت، تلاش برای محرومیت‌زدایی دارند و اگر این نسل جوان ما از نسل اول انقلاب جلوتر نباشند، عقب‌تر نیستند و با وجود چنین نسل جوانی، هیچ بُن‌بستی وجود ندارد و می‌توانند همه آرزوها را محقق کنند.

خطیب جمعه خرم‌آباد بیان کرد: جوانان باید راهکارها را با کمک اساتید بشناسند و با شناخت موانع و راه‌حل‌ها و پیدا کردن اولویت‌ها با کمک اساتید در پیشبرد استان، نقش‌آفرینی کنند و بخشی از همت جوانان باید به این سمت برود که مطالبه‌گری منطقی کنند.

شاهرخی یادآور شد: میزان منابع مالی که در استان وجود دارد برای تحول و رونق اقتصادی در استان کافی نیست و در همه استان‌ها، شرکت‌ها و مؤسساتی وجود دارد که فعالیت اقتصادی دارند و باید بخش قابل‌توجهی از منابع در استان باشد نه اینکه از منابع استان استفاده شود ولی حساب‌ها در بیرون از استان باشد لذا این تناسبی ندارد.

وی اظهار داشت: این موارد روی وام جوانی جمعیت اثرگذار است و در جلسه‌ای که با بانک‌ها داشتیم مشخص شد که سه بانک از بانک‌های دولتی وام قرض‌الحسنه ازدواج آن‌ها از ۱۰ تا ۳۰ درصد بود و ۹ بانک دیگر کمتر از این رقم بود و گاهی زیر یک درصد اعلام شد و پرداخت وام ازدواج از بانک‌های خصوصی استان وضعیت مطلوبی ندارند البته ما از کارهای انجام شده، از جمله پرداخت وام ازدواج به ۷ هزار نفر تقدیر می‌شود ولی ۱۴ هزار نفر برای دریافت وام، در نوبت هستند.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: پرداخت تسهیلات جوانی جمعیت ۶ هزار و ۸۴۰ نفر بوده که سهم بانک‌های خصوصی کمتر است و گشایش در این امور بخشی وظیفه دستگاه‌های دولتی و بخشی هم بر عهده مردم است و نسل جوان باید راهکارها و اولویت‌ها را شناسایی کنند.

شاهرخی بیان کرد: استانی که دو دهه است در بیکاری رتبه‌های اول تا سوم را دارد، می‌طلبد مجریان استان همدل شوند و این امورات را پیگیری کنند و دانشگاهیان، رسانه، حوزویان مطالبه‌گری منطقی کنند تا به حل این مشکلات کمک شود.

وی با اشاره به هفته تربیت‌بدنی، گفت: ورزش همگانی، قهرمانی و پهلوانی در عزت و افتخارآفرینی یک ملت نقش بزرگی دارد، وقتی پرچم کشورمان به‌وسیله قهرمانان ما برافراشته می‌شود همگی احساس غرور و افتخار می‌کنند و لازم است در هفته تربیت‌بدنی توجه خاصی شود که با برنامه‌ریزی بدانیم در این ورزش به کجا می‌خواهیم برسیم.

نماینده ولی فقیه در لرستان با اشاره به‌ روز عصای سفید، گفت: این روز فرصتی است برای اینکه که به نیازها و مطالبات آن‌ها توجه شود البته در این میان افراد توانمندی هستند ولی مسئله اشتغال، ازدواج، مسکن، درمان و بیمه آن‌ها باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد و محیط و معابر به‌گونه‌ای مناسب‌سازی شود تا در انجام کارهای روزمره دچار مشکل نشوند.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به سالروز شهادت فرزند امام راحل، تصریح کرد: شهید مصطفی، امام راحل را همراهی کردند و در مسیر انقلاب قدم برداشتند و در این مسیر به شهادت رسیدند.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از