حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/27 شمسی | 2024/10/18 میلادی
مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در ۱۲ رشته برگزار می‌شود
معاون تربیت‌بدنی آموزش و آموزش و پرورش لرستان:

مسابقات ورزشی دانش‌آموزان در ۱۲ رشته برگزار می‌شود

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و آموزش و پرورش لرستان گفت: مسابقات ورزشی دانش‌آموزی همزمان با هفته تربیت‌بدنی در ۱۲ رشته برگزار می‌شود.

امین جمشیدی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به هفته تربیت‌بدنی، اظهار داشت: به مناسبت هفته تربیت‌بدنی یک دوره مسابقات در سطح شهرستانی بین دانش‌آموزان برگزار می‌شود و سپس منتخبین به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

وی افزود: ۱۲ رشته ورزشی از جمله والیبال، هندبال، تنیس روی میز، فوتسال، فوتبال، شطرنج، بدمینتون و شنا برای رقابت دانش‌آموزان علاقمند به ورزش در نظر گرفته شده که برگزیدگان مدارس، در مرحله شهرستانی شرکت می‌کنند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و آموزش و پرورش لرستان تصریح کرد: جامعه هدف ما این است که بسیاری از دانش‌آموزان در مسابقات ورزشی شرکت نمایند ولی در مجموع از بین شرکت‌کنندگان در این مرحله، یک هزار و ۱۰۰ دانش‌آموز به مرحله استانی اعزام خواهند شد تا در مرحله استانی رقابت نمایند و منتخبین هم به مرحله کشوری اعزام شوند.

جمشیدی بیان کرد: خوشبختانه استقبال دانش‌آموزان از اجرای این برنامه رضایت‌بخش است و اجرای چنین مسابقاتی سبب شناسایی و شکوفایی استعدادهای ورزشی دانش‌آموزان می‌شود و دانش‌آموزان با جسم و روحی سالم می‌توانند تحصیل خود را ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ دانش‌آموز در طرح «شهید طوقانی» شرکت کرده‌اند، گفت: این طرح مسابقات ورزشی زورخانه‌ای است که از هر استان ۵۰ دانش‌آموز مستعد به این ورزش شناسایی شده و در طول یک سال آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و آموزش و پرورش لرستان عنوان کرد: این ورزش در واقع فرهنگ پهلوانی را نشان می‌دهد که از لرستان ۵۰ دانش‌آموز آموزش‌های لازم را فراگرفتند و قرار است که همه دانش‌آموزان این رشته به تهران اعزام شوند.

جمشیدی از افزایش سرانه فضای ورزشی در مدارس استان خبر داد و افزود: تا قبل از اجرای طرح شهید سلیمانی، سرانه ورزشی در سطح مدارس استان بسیار کم بود ولی با اجرای این طرح شاهد افزایش سرانه فضای ورزشی در مدارس هستیم به‌خصوص اینکه سرانه فضای ورزشی روباز مانند چمن مصنوعی افزایش داشته است.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از