حالت تاریک
  • جمعه, 1403/07/06 شمسی | 2024/09/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

وحدت امت اسلامی راهکار نجات مظلومان غزه

وحدت امت اسلامی راهکار نجات مظلومان غزه

وحدت امت اسلامی تنها راهکار نجات مظلومان فلسطین و غزه است و باید جهان اسلام با دوری از تفرقه متحد شوند تا پایه‌های وحدت مستحکم و منجر به نابودی دشمن شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، بیش از هفت دهه از ظلم ظالمان در سرزمین فلسطین می‌گذرد، ظالمانی که در طول این سال‌ها، انسان‌های بی‌گناه زیادی را به خاک و خون کشیده و برای پیشبرد اهداف شیطانی خود دست به هر جنایتی می‌زنند.


طی یک‌سال گذشته شاهد تداوم جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی در این منطقه هستیم و در این میان کودکان و زنان بی‌گناه زیادی قربانی ظلم‌هایی شدند که این ظلم آن‌ها نشات گرفته از چراغ سبز برخی کشورها از جمله آمریکا است اما خداوند همیشه وعده داده که پیروزی مظلومان قطعی و شکست دشمنان حتمی است.


در این مدت شاهد این بودیم که قلب‌های تپنده زیادی از سراسر دنیا، حامی مظلومیت مردم فلسطین و غزه بودند و جوانان زیادی حتی از کشورهای مختلف قیام کردند و جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی را محکوم کردند که این خود نشانه‌ای از این است که اتحاد و انسجام ملت‌ها، زمینه‌ساز نابودی دشمنان و پیروزی مظلومان غزه است.


همیشه در آیات و روایات به وحدت و اتحاد اشاره شده است، این در حالیست که ایجاد تفرقه و اختلاف، کار شیطان است تا از این شکاف بتواند اهداف پلید خود را پیش ببرد از همین رو اتحاد امت اسلامی در سراسر جهان، زمینه‌ساز پیروزی قطعی مردم مظلوم غزه و فلسطین است.


تداوم جنایت‌های رژیم‌صهیونیستی سبب شده تا فریاد مظلومیت مردم غزه به هر کجای دنیا برسد اما متاسفانه برخی از کشورها در برابر ظلم ظالمان و مظلومیت مردم غزه، سکوتی مرگبار اختیار کرده‌اند.

وحدت امت اسلامی راهکار نجات مظلومان غزه

تفرقه، عامل پیشبرد اهداف دشمن می‌شود 

 

همایون رهبران تحلیگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به هفته وحدت، اظهار داشت: اصل مقوله وحدت یکی از اصول اساسی و تغییرناپذیر است که در قرآن و اسلام داریم، بحث وحدت امت واحده موضوعی است که در جای‌جای قرآن به آن اشاره شده است.


وی افزود: آنچه سبب شده امسال هفته وحدت متمایز با سال‌های قبل باشد، این است که هفته وحدت امسال تقارن پیدا کرده با هفته دفاع مقدس و عملیات غرورآفرین طوفان‌الاقصی که مسئله اول باید فلسطین باشد که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در مقاطع مختلف تاکید دارند که این مسئله اول دنیای اسلام باید برجسته باشد.


تحلیگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) تصریح کرد: نسل‌کشی که امروز در غزه رخ می‌دهد ناشی از تفرقه جهان اسلام است، در حالی که ظرفیت‌هایی که در دنیای اسلام وجود دارد اگر مورد استفاده قرار گیرد، می‌تواند به عمر نامشروع این رژیم کودک‌کش پایان دهد.


رهبران بیان کرد: اما متاسفانه این تفرقه برخی از حکومت‌های دست‌نشانده سبب شده که رژیم‌صهیونیستی و حامیان این رژیم از این خلاء و شکافی که در دنیای اسلامی به وجود آمده، از این فرصت برای نسل‌کشی در غزه استفاده کنند.


وی یادآور شد: مهم‌ترین عامل تفرقه را در نقشه‌هایی سراغ داریم که استعمارگران در طول ۱۰۰ سال اخیر به کار گرفتند که وحدت جهان اسلام را سدی برای رسیدن به منافع نامشروع خود می‌دیدند لذا به دنبال این بودند که این وحدت را از بین ببرند.


تحلیگر مسائل سیاسی و استاد دانشگاه آیت‌الله بروجردی (ره) بیان کرد: اقداماتی از قبیل فرقه‌سازی که در تاریخ شاهد آن هستیم یا در مقطع کنونی شکاف و فرقه‌سازی که توسط نقشه‌های استعمارگران تحت عنوان شیعه انگلیسی و تسنن آمریکایی که در راستای سیاست‌هایی است که قدرت‌هایی برای ایجاد تفرقه ایجاد کردند و لازم است که دنیای اسلام هوشیار باشد و با ایجاد وحدت، راه را برای نقشه‌های پلید دشمن ببندد.


رهبران عنوان کرد: امیدواریم با تقویت وحدت دنیای اسلام شاهد اتفاقات خوبی باشیم که در اولویت، شاهد فروپاشی رژیم کودک‌کش باشیم.

وحدت امت اسلامی راهکار نجات مظلومان غزه

نجات مردم غزه با اتحاد جهان اسلام

 

غلام‌حسین حسینی عضو هیات علمی دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: وحدت امت اسلامی موضوع مهمی است که می‌تواند در پیروزی مردم مظلوم فلسطین موثر باشد چرا که امروز غده سرطانی رژیم‌صهیونیستی تهدیدی است که باید با ایستادگی در برابر دشمن، آن‌ها را نابود کرد.


وی افزود: رژیم‌صهیونیستی در واقع فقط یک اسم ظاهری است چرا که در واقع این آمریکا و کشورهای اتحادیه اروپا است که این رژیم کودک‌کش را تقویت می‌کند و امروز شاهد تقابل جبهه کفر با جبهه حق هستیم که پیروزی قطعی از آن جبهه حق است.

عضو هیات علمی دانشگاه لرستان تصریح کرد: طی این سال‌ها به‌جز کشورهای محور مقاومت، هیچ کشور دیگری برای کمک مظلومان غزه قیام نکرده است ولی می‌بینیم که محور مقاومت و مردم غزه با همه توان در برابر رژیم جعلی ایستاده‌اند.


حسینی بیان کرد: اگر همه جهان اسلام متحد شوند به راحتی می‌توانند در مقابل استکبار بایستند و پوزه دشمن را به خاک بمالند لذا می‌بینیم برخی از کشورها توانایی و پتانسیل لازم برای ایستادگی در برابر رژیم‌صهیونیستی را دارند ولی دولت‌های این کشورها به جای کمک به جهان اسلام، از پشت خنجر می‌زنند.


وی عنوان کرد: استکبار جهانی به واسطه همین رژیم‌های وابسته‌ای که در دنیا دارد، دست به تفرقه و شکاف می‌زند که لازم است برخی از کشورهای اسلامی بیدار شوند تا بتوانند در راستای نجات مردم غزه قدمی بردارند.

وحدت امت اسلامی راهکار نجات مظلومان غزه

وحدت یک نیاز ضروری برای پیروزی جبهه حق است

 

حجت‌الاسلام والمسلمین علی درویشی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهار داشت: یکی از برکات انقلاب اسلامی ایران برای جوامع مسلمان و کشورهای اسلامی، ندای وحدت و ایجاد همبستگی بود که امام‌راحل با نام‌گذاری هفته وحدت توانست پرچم همدلی و وحدت را برافراشته نماید و فرمودند در سایه وحدت است که مشکلات برطرف می‌گردد‌.


وی افزود: پس از امام‌ راحل نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران، پرچم وحدت را در جهان اسلام برافراشته نگه‌داشت و امروز بر کسی پوشیده نیست که در سایه وحدت کارها پیش می‌رود.


مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان تصریح کرد: زمانی امت اسلامی می‌توان پیروز باشد که وحدت داشته باشند و مسلمانان باید بر روی نقاط مشترکی که دارند تمرکز نمایند از جمله قرآن، خدا، پیامبر (ص)، قبله که امت اسلامی نباید به ندای تفرقه دشمن توجه کنند.


درویشی با اشاره به جنایات دشمن در سرزمین فلسطین و غزه، بیان کرد: برخی از کشورها نسبت به این جنایات بی‌تفاوت هستند، حتی برخی کشورها به رژیم‌صهیونیستی نیز کمک می‌کنند و با وحدت و اتحاد است که این رژیم جعلی از بین می‌رود.


وی یادآور شد: امروز وحدت یک نیاز ضروری برای پیروزی جبهه حق بر باطل است لذا برخی از مراسمات مذهبی و دینی مانند برگزاری مناسک حج، پیاده‌روی اربعین و ولادت پیامبر (ص) مشترک است که همگی مظهر وحدت هستند که مسلمانان جوامع کشورهای مختلف می‌توانند حول محور وحدت حرکت کنند تا روز به روز پایه‌های وحدت محکم‌تر شود.


مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان بیان کرد: بیداری امت اسلام و پاگذاشتن در مسیر وحدت، تنها راه تحقق اهداف اسلام است و پیام وحدت، پیام همدلی است که پیامبر (ص) به ارمغان آورد.

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از