حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

پیروزی انقلاب و موفقیت‌های خیره‌کننده جوانان

پیروزی انقلاب و موفقیت‌های خیره‌کننده جوانان

پیروزی انقلاب زمینه‌ساز موفقیت‌های خیره‌کننده جوانان شد به‌طوری که جوانان این سرزمین در عرصه‌های مختلف علمی، ورزشی، آموزشی، پزشکی و سایر بخش‌ها بسیار موفق عمل کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سرآغاز تحولی عظیم در کشور بود، پس از سال‌ها نبرد با دشمنان و ظالمان، این انقلاب به رهبری امام‌خمینی(ره) و پشتیبانی مردم در بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید.

در واقع نقطه آغازین پیروزی انقلاب اسلامی ایران مربوط به سال ۱۳۴۲ می‌شود و نخستین گام و قیام برای ایجاد یک حکومت اسلامی برداشته شد، برهمین اساس از سال ۴۲ تا بهمن ۵۷ جوانان و شخصیت‌های زیادی برای پیروزی انقلاب جان خود را تقدیم کردند.

ایستادگی ملت ایران در برابر حکومت زورگو و ظالم پهلوی به همه دنیا نشان داد که این ملت برای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا پای جان ایستاده‌اند، شهادت دانش‌آموزان، دانشجویان و سایر اقشار مختلف مردم ثابت کرد که همه متحد و یکپارچه در میدان حضور دارند. حکومت پهلوی حکومتی بود که سراسر ظلم، بی‌عدالتی، تبعیض، عدم توزیع امکانات را در دستور کار قرار داد و همه این موارد ملت ایران را به ستوه آورده بود از همین رو گوش به فرمان معمار کبیر انقلاب، در همه صحنه‌ها حضور داشتند و در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.

پیروزی انقلاب و موفقیت‌های خیره‌کننده جوانان

بهمن ماه یادآور روزهایی پُر از خاطره است، استقبال بی‌نظیر ملت ایران از امام خمینی(ره) که سال‌ها در تبعید بود نشان داد که ملت ایران برای پیروزی انقلاب و ورود امام‌خمینی(ره) چقدر انتظار کشیده‌اند، با ورود امام به وطن در روز ۱۲ بهمن سال ۵۷ ملت ایران پیروزی انقلاب اسلامی ایران را در تاریخ ثبت کردند.

با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، عرصه برای پیشرفت و موفقیت در کشور فراهم شد و طی ۴۵ سال که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، این کشور در عرصه بهداشتی، درمانی، پزشکی، ورزشی، علمی، فناوری، ورزشی به پیشرفت‌های قابل توجهی رسیده است.

ایستادگی برای پیروزی

محسن کریمی مسئول بسیج دانشجویی لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» ضمن گرامیداشت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهارداشت: زمانی که انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید، ملت ایران شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» را سر می‌دادند که این شعار یکی از شعارهای بسیار پُرمحتوا بود که دنیایی معنا را در خود جای داده است.

پیروزی انقلاب و موفقیت‌های خیره‌کننده جوانان

وی افزود: معنی استقلالی که ملت ایران شعار می‌دادند یعنی اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، این کشور به هیچ کشور دیگری متکی نخواهد بود و از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون ملت ایران با ایستادگی و مقاومت نشان داد که در هیچ عرصه‌ای به هیچ جا متکی نبوده و با تکیه بر توانایی خود توانسته‌اند به موفقیت‌های بسیار بزرگی دست یابند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان تصریح کرد: ملت ایران در شعارهای خود آزادی را سر دادند به این معنا که با پیروزی انقلاب، این ملت از زیر بار ظلم و ستم حکومت پهلوی که سال‌ها جنایت و ظلم‌های زیادی را در کشور انجام داده بود رهایی یافته و مدافع مظلومان شدند تا بتوانند آن‌ها را در رهایی از بند اسارت شیاطین نجات دهند.

کریمی عنوان کرد: در بخشی از شعار ملت ایران، جمهوری اسلامی گفته شد که نشان دهنده مشارکت مردم در امور کشور است و این همان مردم سالاری دینی بود که ملت ایران طی این سال‌ها همیشه در صحنه‌های انتخابات با حضور پرشور نشان دادند که در این مسیر حرکت می‌کنند.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران فرصتی برای نشان دادن و شکوفایی استعدادهای مختلف جوانان فراهم شد و جوانان در عرصه‌ای که ورود پیدا کردند، با موفقیت توانستند حماسه خلق کنند به‌طوری که امروز می‌بینیم ایران در شاخصه‌های مختلف توانسته به رتبه‌های برتر دست یابد. مسئول بسیج دانشجویی لرستان یادآورشد: در عرصه علمی، جوانان ایرانی به موفقیت‌هایی دست یافته‌اند که در دنیا بی‌نظیر است و هر روز که می‌گذرد شاهد ایستادن جوانان ایرانی بر قله افتخار و موفقیت هستیم که این‌ها به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.

کریمی با اشاره به ضرروت جهادتبیین افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران بر جهادتبیین تاکید بسیار زیادی دارند از همین رو لازم است که هر کسی در هر جایگاهی که قرار دارد در راستای جهادتبیین قدم بردارد و دستاوردهای انقلاب در هر بخشی به خوبی برای مردم خصوصاً نسل جوان بازگو شود.

وی با اشاره به رسالت بسیج دانشجویی در عرصه جهادتبیین، اظهارداشت: برای نشان دادن بخشی از دستاوردهای کشور به دانشجویان، اردوی راهیان پیشرفت طراحی شد که هرساله تعدادی از دانشجویان به این اردو اعزام می‌شوند و از نزدیک شاهد این دستاوردهای مهم در عرصه‌های مختلف هستند.

مسئول بسیج دانشجویی لرستان عنوان کرد: در کنار برگزاری اردوی راهیان نور، اردوی راهیان پیشرفت هم برگزار می‌شود به‌طوری که دانشجویان علاوه بر بهره‌مندی از فضای معنوی مناطق عملیاتی جنوب کشور، با حضور در برخی از قسمت‌ها با دستاوردهای کشور در حوزه دفاعی، صنعتی، برق و سایر بخش‌ها آشنا می‌شوند. کریمی خاطرنشان کرد: از همین رو از استان لرستان ۲ هزار دانشجو به اردوی راهیان پیشرفت و راهیان نور اعزام شده که این اقدام، گامی مهم در راستای جهادتبیین و بیان دستاوردهای کشور است.

پیروزی انقلاب و موفقیت‌های خیره‌کننده جوانان

تفکر انقلابی، مهم‌ترین مولفه پیشرفت

عبدالسبحان حقیقی مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: انقلاب اسلامی ایران معجزه قرن بود که به رهبری امام خمینی(ره) در بهمن سال ۵۷ به پیروزی رسید و با پیروزی انقلاب، تحولی عظیم در کشور ایجاد شد.

وی افزود: ملت ایران آگاهانه برای پیروزی انقلاب تلاش کردند به‌طوری که مردم ایران در فروردین سال ۵۸ با حضور در پای صندوق‌های رای به جمهوری اسلامی ایران رای آری دادند و این حضور مردم نشان داد مردم با آگاهی و بصیرت پای صندوق‌های رای حاضر شدند.

مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران مبتنی بر اسلام و تمدن نوین اسلامی است و هر کجا کارآمدی و پیشرفت‌های مختلف طی این سال‌ها صورت گرفته، نشات گرفته از تفکر انقلابی است.

حقیقی دهه‌فجر را بهترین فرصت برای بیان دستاوردها برشمرد و عنوان کرد: نسل امروز مانند نسلی که انقلاب کردند باید دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران را در عرصه‌های علمی، موشکی، دفاعی، هسته‌ای، مهندسی و سایر بخش‌ها به خوبی مشاهده کنند که این کار در قالب راهیان پیشرفت در حال انجام است.

وی یادآور شد: نسل امروز، نسلی حقیقت‌جو است از همین رو باید دستاوردهای کشور را به تفکیک در هر حوزه‌ای با قیاس قبل و بعد از انقلاب به خوبی بیان کرد تا بتوانیم این مسیر را تا رسیدن به قله طی نمائیم.

مسئول بسیج دانش‌آموزی لرستان گفت: امروز دشمنان تلاش دارند تا ذهن جوانان را در غبار فتنه‌های رسانه‌ای گرفتار کنند اما بیان دستاوردها و موفقیت‌های کشور می‌تواند خط بطلانی بر همه توطئه‌های دشمنان باشد.

پیروزی انقلاب و موفقیت‌های خیره‌کننده جوانان

لزوم تبیین دستاوردها در دهه‌فجر

حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب حاتمی مسئول نهاد رهبری در دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهارداشت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از هر زاویه‌ای قابل بررسی است، یک بُعد از این دستاوردها در بخش زیرساخت‌هایی مانند آب و برق و گاز و رفاهیات است و بُعد بعدی نرم‌افزاری است.

وی افزود: امروز ایران در جهان حرف برای گفتن دارد چرا که با پیشرفت‌هایی که طی این سال‌ها به دست آورده است، همه معادلات دشمن را به هم ریخته از همین رو دشمن از این همه پیشرفت نگران و هراسان شده است.

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه تصریح کرد: یکی از پیشرفت‌ها و موفقیت‌های ایران در عرصه آموزشی و علمی است به‌طوری که قبل از انقلاب نرخ باسوادی بسیار اندک بود و بسیاری از مردم از سواد بهره‌مند نبودند اما امروز نرخ بی‌سوادی به صفر نزدیک است و طی این سال‌ها تلاش‌های زیادی برای افزایش نرخ سوادآموزی صورت گرفته است.

حاتمی گفت: در عرصه پزشکی نیز ایران بسیار موفق عمل کرده به گونه‌ای که تا قبل از انقلاب پزشکان هندی برای درمان بیماران وارد کشور می‌شدند و امروز ایران در عرصه پزشکی به مرحله‌ای رسیده که عمل‌های بسیار سخت را انجام می‌دهد و در بسیاری از رشته‌های پزشکی حرف اول را در دنیا می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: هر یک از موفقیت‌های کشور سبب افزایش امیدافرینی می‌شود و همه با تلاش مجاهدانه برای رسیدن به قله و سربلندی بیشتر ایران تلاش خواهیم کرد.

به هر حال دهه‌فجر، تاریخی ماندگار و پُر از افتخار است که باید تلاش کنیم تا وقایع این ایام را به خوبی بیان کرد و در کنار اجرای جشن‌های دهه‌فجر، دستاوردها و موفقیت ایران را به بهترین شکل و به هر شیوه‌ای بیان کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از