حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

کارآفرینی با طعم شیرین اشتغالزایی

کارآفرینی با طعم شیرین اشتغالزایی

کارآفرین بروجردی توانسته با حداقل سرمایه در تولید حلواجات و مربا زمینه اشتغال بیش از 105 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم ایجاد نماید.

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«سفیرافلاک» این روزها یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان اشتغال است، جوانانی که برای یافتن شغل مورد نظر انتظار می‌کشند در حالی که کارآفرینان زیادی هستند که توانستند با استفاده دو مولفه پشتکار و تلاش به موفقیت برسند.

کارآفرینان زیادی می‌گویند که گام اول فعالیت خود را با حداقل سرمایه برداشته و سپس با تلاش و کوششی که انجام داده‌اند توانسته‌اند کار خود را توسعه دهند و سبب ایجاد شغل برای تعدادی از افراد جویای کار شوند.

خلاقیت و همت مضاعف برای پیشبرد اهداف در پروژه کسب و کار می‌تواند سبب شود تا فرد کارآفرین هر روز کار خود را توسعه دهد و با استفاده از ظرفیت‌ها و استعدادی که افراد دارند، اشتغال و درآمدهای زیادی ایجاد می‌گردد.

 

تولید با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیون

مهرداد تُرک از کارآفرینان موفق بروجردی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، اظهارداشت: ۳۳ سال سن دارم و مدرک تحصیل من دیپلم است که از سن ۲۳ سالگی در چند کارگاه تولید انواع حلواجات فعالیت خود را شروع کردم که آغاز راه من برای سرمایه‌گذاری در این بخش بود.

وی افزود: بعد از اینکه سه سال در کارگاه‌ها فعالیت کردم، به دلیل علاقه زیادی که به تولید حلواجات داشتم تصمیم گرفتم تا خودم با ایجاد یک کارگاه کوچک و با سرمایه‌ای اندک کارم را مجزا آغاز کنم از همین رو همسرم در ابتدای ورود به این کار بسیار من را همراهی کرد.

کارآفرین موفق بروجردی تصریح کرد: در مرحله اول با سرمایه‌ای حدود ۱۰۰ میلیون تومان کارم را شروع کردم که در یک کارگاه کوچک فقط خودم و خانمم برای تهیه و تولید حلواجات فعالیت داشتیم و خوشبختانه به دلیل همت و تلاشی که داشتیم و لطف خدا، کار بسیار به خوبی پیش می‌رفت.

 

تنوع تولید را تا ۴۰ نوع افزایش می‌دهیم

ترک بیان کرد: بعد از مدتی کارگاه و کارم را توسعه دادم به طوری که در حال حاضر زمینه اشتغال ۱۰۵ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کارگاه فراهم شده است و هر ماه بین ۱۰ تا ۲۰ تن به صورت متغییر انواع مربا و حلواجات تولید و روانه بازار می‌شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۲۵ نوع حلواجات و مربا تولید می‌کنیم ولی تلاش داریم تا تنوع محصولات را تا ۴۰ نوع هم برسانیم از همین رو برخی از دستگاه‌ها را بروزرسانی کردیم تا بتوانیم گستره تولید را وسعت دهیم. 

 

توانایی ۱۰۰ تن صادرات را داریم

کارآفرین موفق بروجردی با اشاره به صادرات این محصولات، گفت: به دلیل اینکه این محصولات تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار هستند، در تلاش هستیم تا این تولیدات را صادر کنیم که مراحل و روند کار برای صادرات در حال انجام است و توانایی صادرات سالانه بیش از ۱۰۰ تن از محصولات حلواجات و مربا را به کشورهای مختلف داریم.

ترک عنوان کرد: در حال حاضر تولیدات ما بیشتر در خود شهر بروجرد و خرم‌آباد و در صورت سفارش به شهرهای دیگر هم فرستاده می‌شود و هرچه این کار توسعه یابد، زمینه اشتغال بیشتری برای جویندگان کار فراهم می‌گردد.

وی با اشاره به همراهی و همکاری بسیج سازندگی در ادامه این مسیر افزود: تاکنون برای اجرای طرح توسعه کار و فعالیت بالغ‌بر ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات از طریق بسیج سازندگی دریافت کردم.

کارآفرین موفق بروجردی، تهیه مواد اولیه را یکی از مهم‌ترین مشکلات در مسیر تولید برشمرد و گفت: شکر یکی از مواد اولیه مورد نیاز برای برخی از تولیدات کارگاه ماست ولی متاسفانه برای تهیه این مواد اولیه با مشکل مواجه هستیم در حالی که اگر کمک شود قطعاً می‌توانیم بهتر فعالیت داشته باشیم و محصولات بیشتری را تولید کنیم.

انتهای خبر/

کارآفرینی با طعم شیرین اشتغالزایی
کارآفرینی با طعم شیرین اشتغالزایی
کارآفرینی با طعم شیرین اشتغالزایی

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از