حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان:

۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصادمقاومتی پرداخت شد

۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصادمقاومتی پرداخت شد

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)لرستان گفت: امسال ۳۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اقتصادمقاومتی با هدف رونق تولید، پرداخت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، سردار نعمت‌الله باقری ظهر امروز در همایش توانمندی‌های تولیدات صنایع بروجرد که در کانون بسیج این شهرستان برگزار شد، اظهارداشت: باتوجه به اینکه یکی از معضلات ما در حوزه تولید، موانعی هستند که به جهت برخی بروکراسی اداری رخ داده، بخشی از صنایع ما از چرخه تولید خارج و بر آمار بیکاری اضافه شده و در نهایت تولید کم گردید.

وی افزود: یکی از موضوعاتی که در دستور کار قرار گرفت، راه‌اندازی قرارگاه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید است که در استان‌ها و از جمله لرستان ایجاد شده که موانع تولید صنایع را دنبال کنیم، به‌طوری که در گام اول عارضه‌یابی و در گام بعدی رفع مانع شوند.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان تصریح کرد: اگر جایی نیاز باشد به عنوان ترک‌فعل برخورد می‌کنیم تا کار انجام شود و این واحدهای تولیدی به چرخه تولید بازگردند.

سردار باقری عنوان کرد: یک کار خوب در بروجرد ایجاد شد و قرارگاه شهرستانی ایجاد گردید و باتوجه به اینکه بخش عظیمی از صنایع استان در بروجرد است، این قرارگاه در این شهرستان ایجاد شده و باید این برنامه توسعه داده شود و هرچه در سرشاخه‌ها ورود کنیم، موانع تولید برطرف می‌گردد‌.

وی گفت: طی یک سال قبل ۳۰۰ کارخانه عارضه‌یابی شده و ۱۶۰ مانع برطرف گردید که منجر شد ۴۵ کارخانه رفع مانع صورت گیرد و بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ تثبیت شغل و ۲۵۰ شغل جدید ایجاد شده است و باید توسعه داده شود و مجموعه سپاه و اقتصادی استانداری وارد کار شوند و این کار قرارگاه بروجرد به عنوان ایده‌نو در سایر شهرستان‌ها ایجاد شود.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) بیان کرد: رهبری سال‌ها پیش از جنگ نرم و فرهنگی صحبت نمودند و از جهادتبیین سخن گفتند و در حوزه اقتصادی و رشد تولید وقتی رهبری از سال ۹۵ مدام هرساله این را به مسئولان گوشزد می‌کند نشان از اهمیت این موضوع دارد.

سردار باقری اظهارداشت: دشمن تلاش کرد در حوزه‌های مختلف کشور بتواند ضربه بزند و در هر بخشی وارد شد تا اینکه به بخش اقتصادی رسید و امروز یکی از جاهایی که دشمن سرمایه‌گذاری می‌کند، اقتصاد است و اگر از همان زمان وارد می‌شدیم امروز این همه مشکل نداشتیم.

وی افزود: از سال ۹۵ رهبری استارت اقتصاد مقاومتی را زد و باید توجه داشت که تولید با ایجاد صنایع بزرگ به دست نمی‌آید و بهترین راه مقابله با توطئه دشمن توجه به اقتصاد مقاومتی است.

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع)خاطرنشان کرد: در راستای اقتصاد مقاومتی، امسال ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است و همچنین در راستای تولید برق، پنل‌های خورشیدی در دستور کار قرار گرفت که ۲۰۰ پنل خورشیدی برای استان در نظر گرفته شده است.

سردار باقری یادآورشد: توجه به ظرفیت‌های داخلی بسیار مهم بوده و لرستان در منابع اولیه ممتاز است به‌طوری که امروز دیدیم از لاشه‌های معدن‌ها تولیدات بسیار خوبی را خلق می‌کنند و
استفاده از دانش و نخبگان نوجوانان موضوعی است که رهبری به آن اشاره نمودند که امروز در حوزه عارضه‌یابی در قرارگاه اتفاق می‌افتد و جهش تولید ملی و برخورداری از نگاه انقلابی، لازمه کار است و باید توجه داشت که یکی از مشکلات بروکراسی اداری است و اگر جهادی و انقلابی پای کار نباشیم، مشکلی حل نمی‌شود و امروز مشکلات جامعه با کار جهادی برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: باید دست تولیدکننده را بوسید و حمایت کرد تا موفق شوند و ستاد تسهیل باید حمایت‌های مالی لازم را داشته باشد تا شاهد توسعه آن‌ها باشیم و از سال ۹۵ رهبری فرامین را در مورد تولید فرمودند که اگر از همان زمان این موضوع رفع موانع تولید بود، امروز هیچ واحدی تعطیل نمی‌شد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از