حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
تحلیلگر مسائل سیاسی:

دستاوردهای صنعت هسته‌ای نشان‌دهنده استقلال و اقتدار است

دستاوردهای صنعت هسته‌ای نشان‌دهنده استقلال و اقتدار است

تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: دستاوردها و موفقیت صنعت هسته‌ای نشان‌دهنده استقلال و اقتدار کشور است.

همایون رهبران در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به ۲۰ فروردین روز ملی فناوری هسته ای، اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین ارکان و مواردی که بعد از پیروزی انقلاب مورد تاکید قرار گرفت، تولیدعلم بود که با تلاش جوانان این سرزمین امروز می‌بینیم که شتاب تولید علم در جمهوری اسلامی ایران نسبت به متوسط جهانی بالاتر است و یکی از علومی که طی این سال‌ها با موفقیت همراه بوده، علم هسته‌ای است.

وی افزود: دشمنان تلاش کردند تا در این سال‌ها از دستیابی ایران به فناوری هسته‌ای جلوگیری کنند ولی عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران برای دستیابی به این علم سبب شد تا دشمن به هدفش نرسد از همین رو دشمنان تحریم‌های سنگینی را در نظر گرفتند تا شاید از این طریق بتوانند مانع پیشرفت علم هسته‌ای در کشور شوند ولی تیر دشمن به سنگ خورد.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: ایران مصصم بود که به این علم به‌روز دست یابد از همین رو در دهه ۸۰ جزء کشورهایی قرار گرفت که به فناوری هسته‌ای دست یافته بودند و ایران از این علم در بخش‌های مختلف از جمله پزشکی استفاده می‌کند تا جایی که خیلی از کشورهای دنیا در موضوع پزشکی هسته‌ای به ایران مراجعه می‌کنند.

رهبران با بیان اینکه یکی از علوم روز دنیا، علم هسته‌ای است، گفت: از این علم در عرصه‌ها و بخش‌هایی دیگر استفاده می‌شود که روز به روز بر اقتدار و سربلندی کشور اضافه می‌کند.

وی با اشاره به شهدای هسته‌ای، یادآورشد: دانشمندان بزرگی در علم هسته‌ای داشتیم که جزء جهادگران علمی بودند لذا دشمن برخی از آن‌ها را با ترور به شهادت رساند ولی دشمن غافل از این بود که با ترور چند چهره و دانشمند هسته‌ای بتواند این علم را در ایران متوقف کند چرا که این دانشمندان، شاگردانی را تربیت کرده بودند که در این فناوری روز به روز موفق‌تر عمل می‌کنند.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: ایران در اوج تحریم و موانعی که دشمنان ایجاد کردند توانست به این مرحله از فناوری هسته‌ای دست یابد و غنی‌سازی ۶۰ درصد یعنی کل چرخه تولید در این زمینه بومی شده و این میزان از غنی‌سازی، ضریب امنیتی بالایی را به همراه دارد.

رهبران با تاکید بر اینکه دستاوردهای صنعت هسته‌ای نشان‌دهنده استقلال و اقتدار است، خاطرنشان کرد: ما به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم ولی وقتی به چرخه هسته‌ای دست یافتیم، نوعی بازدارندگی برای تهدید هسته‌ای است.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از