حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
ائمه جمعه لرستان:

مشارکت گسترده در انتخابات دشمنان را ناامید می‌کند

مشارکت گسترده در انتخابات دشمنان را ناامید می‌کند

ائمه جمعه لرستان گفتند: مشارکت گسترده و پر رنگ در انتخابات دشمنان را نا امید می‌کند و به مثابه یک اصل اساسی است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید احمدرضا شاهرخی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته خرم‌آباد اظهارداشت: اصل مشارکت یک اصل اساسی به شمار می‌رود و انتخاب اصلح نیز بسیار مهم است، بنابراین انتخاب باید با تحقیق صورت گیرد و افرادی انتخاب شوند که دارای تقوا و عمل صالح باشند و همچنین پایبند به قانون اساسی هستند.

وی افزود: فرد منتخب باید مخالفت در زبان و عمل با مفسدان داشته باشد، راه نفوذ فساد را در طرح‌ها ببندد، طرفدار حقوق محرومان باشد و در این راستا تلاش شبانه‌روزی نماید، منافع ملی و استانی را بر منافع جزئی ترجیح دهد و به دنبال مطالبات اساسی حوزه انتخابیه باشد.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان تصریح کرد: روحیه عدم همکاری نمایندگان باهم و مجموع نمایندگان با دو قوه دیگر سبب عقب‌ماندگی برخی از استان‌ها شده است درحالی‌که هماهنگی نمایندگان، زمینه‌ساز پیشرفت استان می‌شود و درنهایت آینده برای ایران روشن است.

شاهرخی عنوان کرد: امروز ایران اسلامی قوی مانع نظم جهانی است که شیطان بزرگ به دنبال آن است، ایران مانع تحقق اهداف دشمنان شده است و آن‌ها را به عقب رانده است و داشته‌های غنی و فرهنگی فراوان، پیروز در میدان‎‌های مختلف است و با درایت رهبری آگاه و ملتی فداکار دشمن را به عقب رانده است.

وی بیان کرد: کشورهای زیادی در نوبت برای خرید پهپاد از ایران هستند، ماهواره‌هایش در مدار قرارگرفته و نیروی مقاومتش در سوریه، لبنان غزه در حال نبرد با دشمن است و همه این‌ها در سایه حضور شما مردم درصحنه است که این حضور را در روز ۱۱ اسفند با مشارکت انبوه و دشمن‌شکن نشان خواهید داد.

امام‌جمعه خرم‌آباد گفت: امام زمان(عج) وقتی ظهور می‌کند که فرد و اجتماع از گناه دور شود و هم خودسازی فردی و اجتماعی به‌عنوان اصل اساسی در میان شیعیان باشد.

شاهرخی یادآور شد: هشتم اسفند روز امور تربیتی است و تا زمانی که تربیت اسلامی را بر جامعه حاکم نکنیم، ظهوری رخ نمی‌دهد، در جامعه‌ای که حرمت‌شکنی می‌شود آن عزیز نخواهد آمد و زمانی که فضای مجازی و حقیقی مملو از اهانت و بداخلاقی است، آن عزیز ظهور نمی‌کند.

وی بیان کرد: نیمه شعبان بسیار باعظمت است، با ظهور امام عصر(عج) عدل و عدالت در همه‌جا گسترش می‌یابد و باید بستری را برای حکومت واحد جهانی فراهم کنیم، امروز می‌بینیم که اسلام چگونه در جهان گسترش‌یافته است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) عنوان کرد: کسانی که بخواهند به هر شیوه‌ای به نظام آسیب وارد کنند، این سربازان آن‌ها را شناسایی می‌کنند و مانع آسیب زدن به مردم می‌شوند.

شاهرخی اظهارداشت: وزارت اطلاعات از چنان قدرتی برخوردار است که حتی جاسوسانی که در کشورهای دیگر جاسوسی می‌کند را شناسایی می‌کند و بارها ضربات مهلکی به رژیم صهیونیستی و آمریکا وارد کرده است.

وی خاطرنشان کرد:همان‌طور که انتخابات مجلس شورای اسلامی از اهمیت خاصی برخوردار است، مجلس خبرگان رهبری هم دارای اهمیت است و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری و رأی دادن به کسانی که مدنظر است بسیار حائز اهمیت است.

 

حضور در انتخابات نشان‌دهنده پشتیبانی از انقلاب است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علی حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بروجرد، اظهارداشت: ولادت با سعادت امام عصر(عج) را در پیش داریم که باید جشن‌های نیمه شعبان باشکوه برگزار گردد.

وی با اشاره به انتخابات، افزود: حضور پرشور در انتخابات نشان‌دهنده دفاع از اسلام و انقلاب است و همه باید تلاش کنیم تا هفته آینده انتخابات باشکوه و با حضور گسترده برگزار گردد.

امام‌جمعه بروجرد با اشاره به اقتدار ایران، عنوان کرد: در جنگ تحمیلی، ایران با دست‌خالی و اندک تجهیزاتی توانست دشمن را شکست دهد و به برکت پیروزی انقلاب امروز ایران به قدرت موشکی و نظامی بسیار بالایی دست‌یافته است.

وی با تأکید بر نظارت بازار، تصریح کرد: دولت تلاش‌های مجاهدانه‌ای را در بخش‌های مختلف انجام می‌دهد و لازم است در موضوع گرانی و تورم اقداماتی انجام شود تا کنترل گردد و مسئولان نیز با نظارت مستمر بر بازار بتوانند کنترل بازار را انجام دهند.

حسینی با اشاره به هفته سربازان گمنام امام زمان(عج) گفت: این عزیزان در راستای ایجاد امنیت تلاش‌های زیادی را انجام می‌دهند و توطئه‌های زیادی از دشمن را با مجاهدت خنثی کرده‌اند.

امام‌جمعه بروجرد روز امور تربیتی را یکی از مناسبت‌های این ایام برشمرد و افزود: تربیت انسان‌ها طبق تعالیم اسلام سبب کاهش مشکلات خواهد شد.

 

مسئله انتخابات حق‌الناس است

حجت‌الاسلام محمدرضا سبحانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کوهدشت اظهارداشت: اگر کسی گناه و معصیتی می‌کند در حق خودش بدی و ظلم کرده است، خداوند می‌فرمایند ظلم بندگان بر همدیگر را بر اساس عدالت و حکمت، جزای آن پیگیری کند.

وی با اشاره ضرورت کنترل زبان و عدم توجه به کارهای دنیوی، افزود: انسان عاقل آخرت خود را نمی‌فروشد، بایستی به خداوند متعال از حق‌الناس و ظلم به همدیگر پناه ببریم؛ رأی مردم و مسئله انتخابات نیز حق‌الناس است، بایستی از تخریب، تهمت و غیبت دوری کنیم.

امام‌جمعه موقت کوهدشت عنوان کرد: یکی از نقاط ضعف ما این است چیزی را بعضاً ارائه می‌دهیم و یا به این فکر هستیم که فلان کار را انجام بدهیم که فلان شخص خوشش بیاید، اتفاقاً خداوند این شخص را به‌عنوان دشمنش در آینده قرار می‌دهد، نباید آخرت خود را فدای دنیای دیگران کنیم.

وی ضمن گرامیداشت ایام جشن نیمه شعبان، تصریح کرد: مردم عزیز و برادران بازاری در مورد جشن نیمه شعبان بی‌تفاوت نباشند، اقدامی کرده و جشن‌های محله‌ای برپا را اجرا کنند.

وی خطاب به نامزدها و عوامل مجری انتخابات، گفت: در هر کاری تعادل خوب است، در امر تبلیغات اسراف کردن خوب نیست، اسراف در هر کاری مناسب نیست، در این ایام تبلیغات متأسفانه مصادیق اسراف زیاد می‌شود، مردم شناخت خود را دارند، الحمدالله در کوهدشت و سایر نقاط کشور انتخابات گرم است، حجم وسیع تصاویر تبلیغاتی از مصادیق اسراف است، چقدر خوب بود هر کاندیدی قسمتی از هزینه تبلیغاتی خود را صرف تهیه جهیزیه برای نوعروسان محروم می‌کرد.

وی بیان کرد: ان‌شاءالله از زیاده‌روی اجتناب شود و در تبلیغات رعایت موارد اخلاقی شود، کسی که رأی می‌آورد همت اصلی‌اش تصویب قوانینی باشد که مشکلات مردم را برطرف کند، این وظیفه اصلی است، رهبری معظم انقلاب که ما معتقدیم که تابع دستورات ولی محترم فقیه هستیم، ایشان می‌فرمایند: نمایندگان در انتصابات دخالت نکنند، کار نماینده نظارت است.

امام‌جمعه موقت کوهدشت گفت: انتصاب دست نماینده نیست، یکی از کارهای نماینده نظارت بر عملکرد مدیر است، این تأکید و فرموده رهبری معظم انقلاب است که امیدواریم این فرمایش را نصب‌العین قرار دهیم.

وی افزود: امانت مردم در دست مجریان انتخابات است، بدترین سیئات خیانت در امانت الهی است، تخلف از قوانین خیانت به خون شهدا می‌باشد، مجریان در این راستا از خدا بترسند و سعی کنند حتی یک رأی جابجا نشود، چراکه میزان رأی مردم می‌باشد، خداوند در این راستا ما را مورد آزمایش قرار می‌دهد، ان‌شاءالله انتخاباتی سالم و در شأن جمهوری اسلامی برگزار شد، که برگ زرینی برای انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

سبحانی با اشاره به اهمیت انتخابات پیرو گفت: بایستی شرکت پر رنگی در انتخابات داشته باشیم چراکه موجب نا امیدی دشمنان می‌شود، تمام حرکات و سکنات ما در قیامت از ما پرسش می‌شود، ملاک ما در انتخاب باید رضای خداوند متعال باشد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از