حالت تاریک
  • دوشنبه, 1403/07/09 شمسی | 2024/09/30 میلادی
نهادینه‌شدن روحیه عاشورایی در جبهه مقاومت
سفیرافلاک گزارش می‌دهد؛

نهادینه‌شدن روحیه عاشورایی در جبهه مقاومت

روحیه عاشورایی در بین رزمندگان جبهه مقاومت نهادینه شده است و با شهادت سید حسن نصرالله، نیروهای مقاومت با همان روحیه عاشورایی در میدان حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، شهادت مُزد انسان‌هایی است که در مسیر حق و برای رضای خدا قیام می‌کنند، این افراد حاضر هستند جانشان را برای دفاع از انسان‌های مظلوم تقدیم کنند و در نهایت پاداش مجاهدت‌های خود را با شهادت دریافت می‌کنند.


در طول تاریخ همیشه جبهه حق پیروز میدان بوده است اما دشمنان تصور می‌کنند که با ترفند، توطئه، ترور و یا فتنه می‌توانند به اهداف خود برسند در حالی که با شهادت هر شیهد در مسیر اسلام و قرآن، خون تازه‌ای در رگ‌های جوانان به جوش می‌آید و محکم‌‍‌تر مسیر را ادامه می‌دهند.


حادثه عاشورا، حادثه‌ای است که این روزها دوباره تکرار شده است، حادثه‌ای که سیدالشهدا (ع) ایستاد و جان خود و یارانش را تقدیم نمود و این روزها یزیدیان زمان می‌کوشند تا به اسلام ضربه بزنند اما نمی‌دانند که رزمندگان امروز، پیروان مکتب سیدالشهدا (ع) هستند که برای نابودی کفر ایستاده‌اند.


آمریکا، رژیم‌صهیونیستی و غرب، تاب دیدن اقتدار روزافزون جبهه مقاومت را ندارد از همین رو با بمباران، انفجار، جنایات، به خاک و خون کشیدن مردم بی‌گناه تلاش می‌کند تا آن‌ها را از بین ببرد در حالی که دشمن غافل از این است که هر قطره خون شهدا، درخت جبهه مقاومت را تنومندتر می‌کند و امروز می‌بینیم که جوانان زیادی از کشورهای مختلف دنیا بیدار شده و در حمایت از مظلومان فلسطین، غزه و لبنان قیام کرده‌اند.


تلخ‌ترین خبر این روزها، شهادت پرچمدار جبهه مقاومت لبنان، شهید سید حسن نصرالله بود که با شهادتش موجی از غم و اندوه ایجاد شد اما شهید سید حسن نصرالله راهی را طراحی و پایه‌گذاری کرد که جوانان زیادی برای نابودی ریشه رژیم‌صهیونیستی، در میدان حضور دارند.

نهادینه‌شدن روحیه عاشورایی در جبهه مقاومت

جبهه مقاومت مسیر شهید سید حسن نصرالله را ادامه خواهد داد 

 

علی نظری رئیس دانشگاه لرستان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان، اظهار داشت: شهید سید حسن نصرالله انسانی بافضیلت و به تعبیر رهبری، مدیر و مدبری سیاسی بود، کسی بود که سال‌ها برای دفاع از کیان لبنان، سازماندهی نیروهای حزب‌الله و دفاع از مظلومان فلسطین و غزه مجاهدت کرد.


وی افزود: هر گاه سرداری به شهادت برسد، سردار دیگری پرچم را بلند خواهد کرد که در مکتب تشیع این مسئله نهادینه شده است و هیچگاه دشمن با چنین حرکاتی مانند ترور اشخاص نمی‌تواند به هدف خود برسد.


رئیس دانشگاه لرستان تصریح کرد: مکتب اسلام و تشیع مکتبی است که در آن شهادت، نوعی زندگی است و در این مکتب توحیدی که شهادت، حرکت و مسیر زندگی است، درماندگی و بُن‌بست وجود ندارد به‌ویژه برای حزب‌الله و مقاومت که سال‌هاست این را تجربه کرده‌اند.


نظری بیان کرد: تجربه ما نیز این را تائید می‌کند که علیرغم اینکه شهادت سید حسن نصرالله غم سنگینی است و بزرگ‌مردی از میان فرماندهان جبهه مقاومت به شهادت رسیده است اما این تجربه را داریم که هر گاه بزرگی به شهادت می‌رسد، آن مکتب قوی‌تر می‌شود و محکم‌تر مسیر ترسیم شده را طی می‌کند.


وی با اشاره به اینکه با شهادت دبیرکل اسبق حزب‌الله لبنان این جبهه متوقف نشد بلکه قوی‌‌تر مسیر را طی کرده است، گفت: حزب‌الله ادامه مسیر را قوی‌تر طی خواهد کرد و دیدیم که با شهادت سردار قاسم سلیمانی مکتب ایجاد شد و محور مقاومت قوی‌تر توانست حرکت کند لذا امروز با شهادت سید حسن نصرالله، راه مقاومت ادامه دارد و سرعت آن نیز بیشتر می‌شود.


رئیس دانشگاه لرستان عنوان کرد: پایداری، صبر و استقامت مهم‌ترین مولفه‌هایی است که جبهه مقاومت در دستور کار دارد و با همین مولفه‌ها می‌تواند دشمن را به نابودی بکشاند و مردان خدا هیچگاه نگران نمی‌شوند چرا که آینده روشن است و آینده از آنِ صداقت و وعده‌های صادق و مظلومان خواهد بود.

نهادینه‌شدن روحیه عاشورایی در جبهه مقاومت

مسیر جبهه مقاومت، مسیری روشن است

 

غلامرضا یاسینی‌کیا تحلیلگر سیاسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» گفت: در طول تاریخ  افراد زیادی مانند شهید سید حسن نصرالله وجود داشته است از جمله شهید بروجردی‌ها، شهید همت‌ها و شهدای دیگری که جانشان را در مسیر اسلام و قرآن تقدیم کردند و با شهادت هر یک از این شهدا خللی در ادامه مسیر رخ نداده است.


وی افزود: با شهادت چنین فرماندهانی، مکتب شکست نمی‌خورد و ادامه این مسیر منجر به پیروزی است و ایستادگی و مقاومت رزمندگان جبهه مقاومت سبب می‌شود تا این جبهه پیروز میدان نبرد با دشمن شود.


تحلیلگر مسائل سیاسی تصریح کرد: فرعون، نمرود و صدام نمونه‌هایی از ظالمانی بودند که به مردمان زمان خود و مظلومان، ظلم بسیار کردند اما دیدیم که نابود شدند و از بین رفتند و آنچه ماندنی و پابرجاست، اسلام است.


وی بیان کرد: رژیم‌صهیونیستی اواخر عمر خود را طی می‌کند و به زودی محو می‌شود و این جنایات و اقدامات این رژیم جعلی بیانگر این است که در مقابل توان جبهه مقاومت کم آورده است و ناتوان شده از همین رو دست به ترور و چنین اقداماتی می‌زند.


یاسینی‌کیا با بیان اینکه مسیر جبهه مقاومت، مسیری روشن است، گفت: نیروهای مقاومت برای دفاع از مظلومان و ایستادگی در مقابل دشمن تا پای جان ایستاده‌اند لذا شهادت سید حسن نصرالله خللی در این مسیر وارد نمی‌کند و رزمندگان با همان روحیه عاشورایی، مسیر را ادامه می‌دهند.


انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از