حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/06/08 شمسی | 2024/08/29 میلادی
نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

پیاده‌روی اربعین یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات فرهنگی است

پیاده‌روی اربعین یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات فرهنگی است

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات فرهنگی است که در طول تاریخ شیعه رخ داده است و ما می‌توانیم آثار و برکاتش را در جامعه بشری ببینیم.

روح‌‌اله لک علی‌آبادی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک» اظهار داشت: پیاده‌روی اربعین نقطه عطفی است که در تاریخ شیعه شکل گرفته و آثار و برکاتی به همراه داشته است.

وی افزود: بحث شیعه انگلیسی دیگر تمام شده و دلیل این است که این حرکت اربعین اینقدر عظیم و باشکوه است که گاهی برخی از مشکلات را حل و فصل و تمام می‌کند و برکات بسیار زیادی دارد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: چه در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا و چه در پیاده‌روی‌هایی که به صورت نمادین در کشور انجام می‌شود، یک حرکت بسیار بزرگ فرهنگی است و در اتفاقات بعدی که در کشور رخ می‌دهد، تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: اربعین فقط مختص به زمان و مکان نیست بلکه یک دانشگاه انسان‌ساز است که افراد را می‌سازد و روح انسان را صیقل می‌دهد؛ اربعین و پیاده‌روی اربعین درس‌های زیادی از جمله درس فداکاری، ایثار، محبت، ایستادگی و مقاومت را به انسان می‌دهد به همین خاطر اینها پیاده‌روی اربعین را ارزشمند می‌کند.

لک علی‌آبادی با بیان اینکه حرکت اربعین هم بر مسلمانان و هم غیر مسلمانان و هم بر کشورهای اسلامی، اروپایی و حتی آمریکا تاثیر دارد گفت: پیاده‌روی اربعین یکی از تاثیرگذارترین اتفاقات فرهنگی است که در طول تاریخ شیعه رخ داده است و ما می‌توانیم آثار و برکاتش را در جامعه بشری ببینیم و این تنها مختص به شیعه نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حماسه‌آفرینی حضرت زینب(س) در واقعه کربلا اشاره و تصریح کرد: «کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود»، در حماسه عاشورا یک اتفاق عظیم در تاریخ شکل گرفت و سفیر کربلا حضرت زینب(س) بود که با ایستادگی، مقاومت رشادت‌های زیاد در برابر یزیدیان ماند.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: حضرت زینب(س) در کاروان کربلا و مسیر کوفه تا شام و زمانی که امام سجاد(ع) به اراده الهی بیمار بودند، عهده‌دار و وکالت امامت بودند و این هم اراده الهی بود که تمام وظیفه بسیار بزرگ و سنگین هدایت را برعهده گرفت و در ایام بیماری امام سجاد(ع) به یک شکل و بعد از بیماری و سلامت ایشان  نیز به شکلی تا آخر عمر وظیفه‌شان را به درستی انجام دادند و اسوه صبر و مقاومت  شناخته شدند.

 وی افزود: امروز ما آنچه از کربلا می‌دانیم و اگر امروز امام حسین(ع) بر قله‌های عشق و ایثار می‌باشد، بخش اعظم آن را از حرکت اعظم حضرت زینب(س) می‌دانیم.

لک علی‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی علیه مردم مظلوم غزه اشاره و عنوان کرد: مردم غزه و فلسطین قربانی یک جنایت یک باند تبهکار شده‌اند و این باند واقعاً از انسانیت به دوراند.

وی با اشاره به جنایات و کودک‌کشی رژیم منحوس صهیونیستی بیان کرد: ما به حیوانات توهین نمی‌کنیم چون حیوانات نسل‌کشی و کودک‌کشی نمی‌کنند، این باند تبهکار شرایط را طوری رقم زده‌اند که برای مقابله به این باند تبهکار نیاز به یک اسوه و الگوی بسیار بزرگ است و این اسوه بسیار بزرگ شاید اگر حضرت زینب(س) یا قیام امام حسین(ع) نبود واقعاً فکرش هم سخت می‌شد که مقاومت کرد.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی تاریخ عاشورا مطالعه می‌شود مقاومت در مقابل این افراد جنایتکار را وظیفه می‌دانند و کار را سهل می‌کند.

وی قیام امام حسین(ع) را  الگوی بسیار مناسبی برای همه آزادی‌خواهان، آزادمردان و آزاد زنان جهان دانست و گفت: مطمئناَ در طول تاریخ از این اتفاقات رخ داده و ممکن است باز هم پیش بیاید و شاید یکی از بزرگترین الگوهایی که در تاریخ وجود دارد و حتی در خود اهل بیت (ع) مقاومت و ایثاری است که در کربلا رخ داد و مردم غزه و فلسطین هم از واقعه و مقاومت بزرگ عاشورا استمداد می‌طلبند. 

لک علی‌آبادی تصریح کرد: ما هم برای پیروزی مردم غزه دعا می‌کنیم و از نظر معنوی بیشتر می‌توانیم به آنها کمک کنیم و اگر قرار است کاری در صحنه‌های بین‌المللی انجام دهیم باید انجام دهیم.

وی اظهار داشت: رژیم غاصب صهیونیستی دشمنی تمام قدی با ایران، ماهیت ایران و شیعه دارد و حتی با ایرانی و شیعه بودن هم مشکلی دارند به همین خاطر ما هم تمام قد در کنار مردم مظلوم غزه هستیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از