حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

حاج قاسم از برجستگان تربیت امام(ره) است

حاج قاسم از برجستگان تربیت امام(ره) است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حاج قاسم از برجستگان تربیت امام(ره) است ما باید مکتب تربیتی را انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، آیت‌الله عبدالکریم فرحانی صبح امروز در مراسم چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی که در مصلی الغدیر خرم‌آباد برگزار شد، اظهارداشت: مقام معظم رهبری در ۱۳ آبان دستور بسیار مهمی دادند که احساس خوب است ولی تاریخ انقلاب را عمیق بازخوانی کنید و به خبرگان گفتند در دانشگاه، در بین دانش‌آموزان و اهل علم سوالات را بررسی کنید.

وی افزود: وقتی انقلاب اسلامی توسط امام(ره) از فیضیه آغاز شد در کشور و دنیا دو نگاه حاکم بود، نگاه اول نگاه مارکسیست‌ها بود که معتقد بودند که تاریخ شامل ۶ دوره کمون اولیه، برده‌داری، فئودالیته، سرمایه‌داری، سوسیالیسم و کمون ثانویه است و دین را ماده مخدری می‌دانستند که حرکت و انقلاب را از بین می‌برد و معتقد بودند برای از بین بردن تحرک باید دین تقویت شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: نگاه دوم حاکم در آن زمان که در ایران پیروانی در میان روشنفکران داشت نگاه تفکرات پوزیتیویسمی غرب بود.

وی بیان کرد: تفکرات لیبرال دموکراسی غرب این بود که زمان دین گذشته است و اروپایی‌ها می‌گفتند تاریخ شامل سه دوره کودکی و جهالت، دوره جوانی، چرایی و فلسفه و دوره بلوغ، چگونگی و علم است.

آیت‌الله فرحانی عنوان کرد: معتقد بودند بشر در دوره کودکی و جهالت متدین بوده و روحانی دینی متعلق به دوره کودکی تاریخ است، بعد از دوره کودکی دوره فلسفه و تاریخ شروع می‌شود که بشر به دنبال چرایی بود و اکنون دوره‌ای است که بشر به دین و فلسفه احتیاج ندارد بلکه برای هر حادثه‌ای توجیه علمی دارد و به خدا نیاز ندارد.

 نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: امام(ره) در این میان گفت که علما باید ایران را نجات دهند بعد از آن امام(ره) را دستگیر، تبعید و آواره کردند.

وی اضافه کرد: قصد داشتند بازی شرق و غرب را در ایران ادامه دهند اما شاگردان امام(ره) مانند شهید بهشتی، شهید مطهری، شهید باهنر و رهبر معظم انقلاب مکتب ایشان را به نسل جوان و نوجوانان آموزش دادند و شاگردان امام(ره) دین و اسلام ناب محمدی را به گونه‌ای در قشر جوان بسط دادند که از آن حاج قاسم خارج شد و دانشگاه و آموزش و پرورش را با نگاه اسلام سیراب کردند و انقلاب اسلامی پیروز شد.

آیت‌الله فرحانی گفت: بعد از انقلاب دوران دفاع مقدس آغاز شد، ایران در ۲۰۰ سال گذشته در همه جنگ‌ها شکست خورده است اما بعد از انقلاب اسلامی در یک جنگ جهانی با ۸۰ کشور یک‌متر از خاک ایران جدا نشد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یادآورشد: فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی نسلی است که امام(ره) تربیت کرد که برای اولین‌بار از ایران دفاع کرد و پیروز شد این نسل ندای امام(ره) را جواب داد و به داد ایران رسید.

وی عنوان کرد: در بدترین شرایط تاریخی امام(ره) از میان ما رفت، خبرگانی‌ها به رهبر معظم انقلاب گفتند وضعیت خوبی نداریم و ایشان فرمودند شما زیر بیرق اسلام، ایرانی را می‌سازید که ابرقدرت غرب آسیا خواهد شد.

آیت‌الله فرحانی تصریح کرد: نسل تربیت شده امام(ره) به واسطه رهبر معظم انقلاب مدیریت و ایران توسط اسلام حفظ شد و جبهه مقاومت شکل گرفت.

وی بیان کرد: فیلسوفان تمدنی معتقدند یکی از سه تمدن بزرگ اسلامی، تمدنی است که پیامبر(ص) نهال آن را وقتی که در اطراف آن چهار کانون ایران، مصر، روم و یمن قرار داشت در مدینه کاشت و در کمتر از ۳۰ سال با کمک امام علی(ع) در عراق، امام رضا(ع) در ایران و... یک کانون تمدنی به وجود آمد که همه این کانون‌ها در چهار طرف ایمان آوردند.

آیت‌الله فرحانی گفت: تجربه صدر اسلام توسط امامین انقلاب تکرار شد و در کمتر از ۴۰ سال مارکسیست و لیبرال دموکراسی غرب متلاشی شد، جبهه مقاومت در عراق و ایران شکل گرفت و ایران زیر سایه اسلام لبنان، سوریه و یمن را نجات داد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: از زمانی که دین آمده آمار علم در ایران بالا رفته است و نسلی به وجود آمده که در نانو، هوافضا و... حرف اول را می‌زنند و امروز به برکت فتح‌الفتوح انقلاب و نسل تربیت شده توسط امامین انقلاب یک ابرقدرت در غرب آسیا هستیم.

وی ادامه داد: نگاه دنیا به ما این است که تجربه اسلام را زنده و قدرت‌ها را خاضع کردیم، قدرت و اقتداری که به وجود آمده به واسطه تربیت نسل توسط امام(ره) است.

آیت الله فرحانی اظهار داشت: حاج قاسم از برجستگان تربیت امام(ره) است ما باید مکتب تربیتی را انجام دهیم، امروز مردم غزه در پنجمین ارتش دنیا نفوذ کردند و فرزندان حاج قاسم با دشمن می‌جنگند، اسرائیل باید بکشد چون هر نسل انقلابی‌تر از نسل قبل است و انقلابی‌ها رشد می‌کنند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: حاج قاسم می‌گوید من تمام دنیا را گشتم و بزرگ‌تر از این مرد ندیدم، ایشان شرط عاقبت بخیری را ارتباط قلبی با رهبر معظم انقلاب می‌دانست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از