حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
استاندار لرستان مطرح کرد:

مساجد ظرفیتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت

مساجد ظرفیتی برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت

استاندار لرستان با اشاره به ظرفیت بزرگ مساجد برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و گسترش فرهنگ پیگیری مشکلات محلات در مساجد در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، فرهاد زیویار صبح امروز در سومین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان لرستان، اظهارداشت: ویژگی‌های شهدا از قبیل صداقت و فداکاری و همچنین انسان‌های تأثیرگذار این استان در دهه‌های ۴۰ و ۵۰ در موفقیت انقلاب، ظرفیت‌ هستند که باید در جهت تبیین آنها اقدام و برنامه‌ریزی شود.

وی با بیان اینکه تاریخ بزرگ استان لرستان و افراد تأثیرگذار در آن به ویژه در دوران پهلوی اول و دوم باید با روش‌های مختلف برای نسل جوان تبیین شود افزود: در این راستا می‌توان به شخصیت‌های بزرگی مانند آیت‌الله کمالوند و نقش پررنگ ایشان در تاریخ انقلاب اسلامی اشاره کرد.

استاندار لرستان عنوان کرد: اقدامات بزرگ آیت ‌الله کمالوند برای پیروزی انقلاب تا جایی اهمیت پیدا می‌کند که رهبر معظم انقلاب در فرمایشش با مسئولان برگزار کننده کنگره شهدا به آن اشاره کردند.

وی با اشاره به ظرفیت بزرگ مساجد برای تبیین فرهنگ ایثار و شهادت گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی و گسترش فرهنگ پیگیری مشکلات محلات در مساجد در دستور کار قرار گیرد.

زیویار تصریح کرد: آسیب‌شناسی عدم حضور پرشور مردم در مساجد محلات و این که چرا از ظرفیت مساجد در بررسی مسائل مختلف کمتر استفاده می‌شود نیز باید در برنامه شورا و دستگاه‌های متولی قرار گیرد همچنین علاوه بر مساجد در مراکز علمی و دانشگاه‌ها نیز می‌توان جهت تبیین برنامه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی و بهره‌برداری کرد.

وی به بیانات مقام معظم انقلاب در جلسه دیدار عوامل برگزار کننده کنگره شهدای لرستان با ایشان در رابطه با لرستانی‌ها و لرتبارها اشاره کرد و اظهارداشت: همان‌گونه که رهبری شجاعت، صداقت و وفاداری را سه ویژگی بارز لرستانی‌ها بیان فرمودند، باید این منش‌ها تقویت و تبیین شوند.

استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود به تشییع پیکر سه شهید گمنام در استان لرستان اشاره کرد و افزود: پیکر پاک این شهدا فردا وارد استان لرستان می‌شود و در روز ۲۶ آذرماه مصادف با پایان ایام فاطمیه در کوهنانی، سپیددشت و فیروزآباد به ترتیب سه بخش تابعه شهرستان‌های کوهدشت، خرم‌آباد و سلسله با حضور پرشور مردم تشییع می‌شوند.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از