حالت تاریک
  • شنبه, 1403/05/06 شمسی | 2024/07/27 میلادی
مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان:

وحدت حوزه و دانشگاه، موجب پیشرفت می‌شود

وحدت حوزه و دانشگاه، موجب پیشرفت می‌شود

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، موجب پیشرفت کشور در بخش‌های مختلف می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی درویشی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «سفیرافلاک»، با اشاره به وحدت حوزه و دانشگاه اظهارداشت: یکی از یادگارهایی که توسط امام خمینی(ره) پایه‌گذاری شد، وحدت حوزه و دانشگاه بود که فلسفه نامگذاری این روز و اهمیت وحدت بین این دو نهاد مهم این بود که فرهنگ غرب به دنبال این بود که نشان دهد سنخیتی بین علوم اسلامی و علوم نوین وجود ندارد.

وی افزود: غرب تلاش داشت تا در آن زمان بین دین و دانشگاه تفرقه ایجاد کند و از علوم دانشگاهی در جهت سیاست استفاده نماید اما امام‌راحل تئوری و این بینش که پایه‌های دین در جهت پیشرفت علم باشد را جاانداخت و امام(ره) حرکتی انجام داد که دو کانون مهم و بزرگ علمی به هم متصل شوند.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان با اشاره به ضرورت وحدت حوزه و دانشگاه در جامعه امروز، تصریح کرد: افراد این دو کانون مهم بزرگ علمی در واقع دو ستون محکم برای پیشبرد اهداف جهان اسلام هستند و در رساندن پیام سعادت به جامعه بشریت و تحقق و توسعه و همچنین خدمت به مردم توفیقات زیادی را ایجاد می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی گفت: یکی از دستاوردهای مهم وحدت حوزه و دانشگاه این بود که در دوران هشت سال دفاع مقدس، هرکجا از نظریات اسلام و دانشگاهیان استفاده شد، موجبات توفیق کشور فراهم گردید و امام‌راحل فرمودند اتحاد این دو نهاد می‌تواند رسیدن به اوج سعادت را تسهیل کند.

وی عنوان کرد: اگر در جامعه علوم از دین جدا شوند، مقبولیت آن را از دست خواهد داد و این برای حرکت رو به جلو کمک می‌کند تا در جهت پیشبرد اهداف و ارزش‌های دینی گام‌هایی برداشته شود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه لرستان اتحاد حوزه و دانشگاه را جزء نیازهای جوانان و جهان اسلام برشمرد و افزود: این نیاز می‌طلبد که قشر مومن دانشگاهی در قالب دین، اهداف توسعه را محقق نمایند و نه تنها دین اسلام آنها را یاری می‌کند بلکه دیدگاه علمی نیز کمک کننده برای پایه‌های دین و پیشرفت آرمان‌های انقلاب است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درویشی یادآورشد: اگر جوانان نسبت به این مهم توجه ویژه داشته باشند و یَد واحد شوند، پیشرفت کشور را رقم می‌زنند و تفرقه بین این دو سبب مشکلات زیادی می‌شود لذا راه تحقق اهداف این اتحاد این است که ما به گذشته انقلاب توجه کنیم و بزرگانی را که در این زمینه تلاش داشتند را مورد دقت و توجه قرار دهیم.

وی خاطرنشان کرد: شهدایی مانند شهید مفتح، امامین انقلاب، شهيد مطهری و شهید چمران در علوم، هر کدام اسوه‌ای هستند که سیره و روش این بزرگان در بخش علوم دانشگاهی و حوزوی می‌تواند سعادت را به انسان نشان دهد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از